zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

۱۸ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


خرید اینترنتی نقره


تلفیق پارچه حریر و سنگ ایده اصلی شکل‌گیری طراحی‌های مارک «مریم»بود . ترکیب پارچه‌های حریر با سنگ‌های طبیعی از فیروزه گرفته تا لاجورد , صدف و . . . . 

خبر نامه معاش ایده آل - ساقی بیاتین : تلفیق پارچه حریر و سنگ ایده اصلی شکل‌گیری طراحی‌های مارک «مریم»بود . مریم سهل‌البیع , کارشناس کامپیوتر برای کردار این مارک دنبال ایده ‌تازه‌ای بود و به همین دلیل سراغ ترکیب حریر و سنگ رفت ; ترکیب پارچه‌های حریر با سنگ‌های طبیعی از فیروزه گرفته تا لاجورد , صدف و . . . . وی متولد 1355 است و یک ‌سالی می‌شود که به دلیل علاقه‌اش , به درست‌کردن زیورآلات دست ساخته روی آورده است . 


مریم می‌گوید : «در کار زیورآلات گذشته از هر چیز توجه و خلاقیت دارای اهمیت است . کارهای دست ساز شم و حالا تولید کننده را باطن خویش داراست . ابزار اصلی کار اینجانب فلزهای متفاوت , سنگ‌های متنوع و مهره‌های رنگارنگ می‌باشند ; ولی بسته به سفارشات دسته فلزهایی که استفاده می‌شود , متعدد است . » آنچه می‌بینید کارهای دست ساز این خانم هنرمند است که در کنار تدریس این هنر را دنبال می‌کند . 


دیده نظر! 


به لطافت حریر , به سختی سنگ 


این ست رشته‌ای از سنگ لاجورد و توپاز است . درصورتی که به نظرچشم اعتقاد و باور دارید , این کار می‌تواند همراه خوبی برای شما باشد . این سنگ‌های طبیعی شادی‌آور می‌باشند و منجر تمرکز می‌شوند . 



مشایعت حریر و سنگ 


به لطافت حریر , به سختی سنگ 


این ست خوشگل از توپ‌های ترمالین تنظیم شده و جزو کارهای مریم است و دلخواه خانم‌‌هایی است که آسانی و تفاوت را می‌پسندند . این کار با سنگ‌های سپید و نقره‌ای و گردن بند حریرمناسب ست‌های اسپرت و

قانونی است . 



آویزی از حریر 


به لطافت حریر , به سختی سنگ 


ترکیب مهره‌های مشکی و طلایی همیشه جلوه خاصی دارااست و استفاده از حریر نیز این جلوه را دو برابر کرده است . نامتقارن بودن این ست نیز منجر می‌شود در یک ست , خرقه جلوه‌ای بسیار پیدا کند . 



به نازکی مروارید 


به لطافت حریر , به سختی سنگ 


مروارید روی اساس نقره‌ای از آن ترکیب‌های پرکاربرد است زیرا می توانید آن را با اکثر وقت ها لباس‌های‌تان و با رنگ‌های متفاوت ست کنید . داشتن چنین ترکیبی در کمد هر خانمی حتمی و اضطراری به لحاظ می رسد . 



فیروزه به سبک امروز! 


به لطافت حریر , به سختی سنگ 


مدتی است که دستبندها و گردنبندهای سنگی تبدیل به بخشی از جریان مد شده‌اند . در این میان نمونه‌های فیروزه نیز محبوبیت خودشان را دارا‌هستند . تراش هندسی سنگ فیروزه در این ترکیب به دلیل دارا بودن جلوه‌ای امروزی آن را از طرح‌های سنتی به دور کرده است . 

  • zivarallat zivarallat
  • ۰
  • ۰

خرید اینترنتی نقره


Pen Historyقلم نقش به سزایی در ثبت تاریخ بشر به عهد دارد. از این رو ما شاهد ثبت وقایع مختلف توسط انسان ها در دوران های مختلف هستیم. اولین دستخط یا بهتر بگوییم نشانه ها مربوط به دوران اولیه است که در آن زمان با کنده کاری بر روی دیوار غارها از خود آثاری بر جای می گذاشتند؛ که از دیدگاه دانشمندان این ایده را از دیدن رد پای حیوانات و خون باقی مانده از شکار گرفته اند. اینکه قدیمی ترین قلم مربوط به کدام دوره است در هاله ای از ابهام قرار دارد. دانشمندان جهت پی بردن به این مهم تلاش بسیار زیاد کرده اند و حتی برای تجلیل از این شیء ارزشمند بزرگداشتی در نظر گرفته شده است.


در مورد قلم و تاریخچه آن مقالات و نوشته های بسیار زیادی موجود است که هرکدام بر مبنای نوع فعالیت و مطالعات خود قابل توجه هستند. ما در اینجا چکیده ای در خصوص تاریخچه قلم و بنیانگذاران مطرح در صنعت تولید خودکار، خودنویس و روان نویس ارائه می دهیم. از تولید کنندگان مطرح در صنعت قلم می توان به برندهایی همچون پارکر، واترمن، مونته گراپا اشاره کرد؛ که در جهت رشد این صنعت نقش بسزایی داشته اند. خصوصا قلم پارکر که از روز اول تأسیس همیشه به عنوان یک تولید کننده خلاق مطرح بوده است.


به گفته دانشمندان با شناخت از ابزارهای انسان های اولیه می توان اولین ثبت وقایع را بین 6000 تا 10000سال قبل نسبت داد. اکثر دانشمندان با توجه به سنگ نوشته های موجود اولین نوشته ی خطی را به یونانی ها و مصری ها نسبت داده اند؛ آنها با قلمی که از فلز یا استخوان یا عاج ساخته شده بود بر روی لوحه های موم اندود شده می نوشتند. بعدها مصریان قلمی از ریشه گیاهان (مَجوف: انتهای گیاه که به شکل نی باریک است) ساختند که در نوک آن یک شیار ایجاد کرده و آن را در نوعی جوهر فرو برده و برای نوشتن روی پاپیروس استفاده می نمودند.


بعد از آن می توانیم به کشور چین در زمینه توسعه و ایجاد نوشتار اشاره کنیم. چینی ها با توجه به الفبا و ساختار نوشتاری متفاوتی که داشتند از قلم موهای مخصوص و مرکب های بسیار سیاه و ضد آب برای نوشتن استفاده می کردند.


اولین حروف الفبای قابل فهم و مناسب در مکاتبات بین المللی را می توان به ارامنه نسبت داد که نوشتار خود را توسط قلم تراشیده و جوهر انجام می دادند.


در قرون وسطی کاغذ به بازار آمد و برای نگارش از پر غاز، کلاغ یا قو به عنوان قلم استفاده می کردند؛ به طوری که اشاره شد در نوک تیز آن یک شکاف ایجاد کرده تا مُرکّب از لای آن بر روی کاغذ جاری شود.


با آن که قلم پر دوام زیادی ندارد، اما به مدّت صدها سال ابزار اصلی نوشتار انسان به شمار می رفت.


قلم های فولادی در انگلستان در اوایل سال 1780ساخته شد، ولی 40 سال بعد از آن رونق گرفت. اوّلین خودنویس در آمریکا در سال 1880 ساخته شد. خودنویس را معمولاً از طلای 14 عیار می ساختند، همچنین در ساخت سرقلم آن از دو نوع فلز نرم و سخت استفاده می شد که با آن به راحتی و بدون خراش می توانستند نگارش کنند. بعدها در داخل خودنویس، محفظه ای قرار گرفت برای نگهداری جوهر که معمولاً از پلاستیک سخت ساخته می شود. اختراع قلم هایی با نوک ساچمه ای یا همان خودکار مربوط به قرن 20 می باشد. به این صورت که این ساچمه داخل مخزن جوهر می چرخد و بر روی کاغذ کشیده می شود و جوهر را بر روی صفحه ثبت می کند.


از قرن گذشته تا کنون در صنعت قلم تحولات بسیاری صورت گرفته و کارخانه های بزرگی با نام های تجاری گوناگون در این حوزه با یکدیگر در رقابت هستند. از جمله نام های پیشرو در این عرصه می توان از قلم پارکر، قلم مونته گراپا و قلم واترمن نام برد.


گروه شرکت های بیدار تنها نماینده انحصاری قلم های پارکر، واترمن، مونته گراپا در ایران افتخار این را دارد که روز قلم (14 تیرماه) را به تمام دوستداران حوزه فرهنگ و ادب تبریک گفته و سربلندی و پیروزی را برای تمامی فعالان این عرصه از خداوند متعال خواستاریم.

  • zivarallat zivarallat
  • ۰
  • ۰

قدمت زیورآلات سنتی در استان کردستان مربوط به دوران مادهاست، زمانی که آنها در منطقه غرب و از جمله در منطقه کردستان استقرار یافتند.


 خرید اینترنتی نقره


نخستین مکانی که مادها در آنجا مقیم شدند، زیویه سقز و پس از آن هگمتانه یا همدان امروزی بود و از همان جا تمدن، فرهنگ و آداب و رسوم شکل گرفت و زیورآلات سنتی برای زنان و مردان ابتدا مخصوص دربار شاه و شاهزادگان بود که اغلب جنس آنها از جنس نقره بود و به ترتیب همین زیورآلات به قشرهای دیگر جامعه آن زمان سرایت کرد؛ به طوری که این زیورآلات سنتی برای خانواده‌های متوسط عموما از جنس مفرغ و برای خانواده‌های ضعیف و پایین از آلیاژهای دیگر بود.


 


شریعتی مسئول کارگاه تولیدی زیورآلات سنتی در استان کردستان گفت: قدیمی‌ترین نمونه زیورآلات سنتی که تاکنون کشف شده گردنبند مخصوص زیویه سقز است که هم‌اکنون در موزه تهران نگهداری می‌شود و این گردنبند مربوط به پادشاهی مادها بوده است.


 



 


وی با انتقاد از اینکه در زمان محمدرضا شاه پهلوی تمام جواهرات و زیورآلات منطقه زیویه سقز توسط یهودی‌ها غارت شده است، گفت: در زمان حکومت شاه فردی به نام ایوب رهنو مجوز حفاری از شاه را گرفت و تمام طلا، زیورآلات و جواهرات منطقه زیویه سقز را به خارج از کشور انتقال داد و هم‌اکنون بسیاری از این آثار ملی و فرهنگی در موزه پاریس نگهداری می‌شود.


 


وی اضافه کرد: وجود این آثار و فرهنگ غنی در منطقه کردستان نشان دهنده این است که از همان دوران مادها که دوران نخستین تاریخ کشورمان بوده تاکنون در این منطقه فرهنگ و آداب و رسوم وجود داشته است.


 


شریعتی درباره زیورآلات سنتی که در استان ساخته می‌شود، گفت: دکمه و دولاو (گیره جلیقه)، دور سوخمه (‌آویز جلیقه)، پابه‌ن (پابند)، دستبند، پاموره (آویز دور پا)، چه‌چه‌وانه، گردنبند شیلانه، کلاه فیس که در دوران قاجاریه این زیورآلات سنتی زنانه به عنوان کلاه‌فیز تغییر نام یافته چرا که فقط درباریان شاه می‌پوشیدند و شامل لاسه‌ری، به‌رسه‌ره، پشت سه‌ر، عاشق بند، زیرچانه، کمربند سنتی و یا به‌رپشتوین بود.


 


وی مواد به کار رفته برای بیشتر این زیورآلات سنتی را از جنس طلا و نقره ذکر کرد و افزود: اما در اکثر موارد از جنس‌های برنج و مس با روکش طلا و نقره استفاده می‌شود که اغلب برای تمیزکاری آنها هم از زاغاب استفاده می‌شود.

  • zivarallat zivarallat
  • ۰
  • ۰


در اعصار گذشته مینا کاری به منظور های گوناگونی همچون زیورآلات، جعبه و ظروف ( مانند بشقاب و قدج و جام انفیه دان ….) استفاده می شده است. منتها این زیورآلات و ظروف صرفا جهت استفاده خانواده های دربار و اشرافی بوده است. زیرا بیشتر میناکاری ها بر روی فلزاتی چون طلا و برنج انجام می شده اند که قیمت بسیار بالایی پیدا میکردند. در زمان قاجار و به ویژه سلطنت ناصرالدین شاه میناکاری ها در ساخت و مزین کردن قلیان کاربرد داشته اند.

خرید اینترنتی نقره

امروزه نیز این هنر جنبه زینتی خود را حفظ کرده است و در قالب هدیه ای ارزشمنده در میان هنردوستان رد و بدل می شود.


سرقلیان میناکاری

سرقلیان میناکاری


انواع میناکاری

مینا به تفکیک روش تولید به سه نوع تبدیل می شود:


 مینای خانه بندی (مینای ملیله)

 مینای زمینه برجسته (حکاکی)

 مینای نقاشی

معرفی انواع میناکاری

مینای خانه بندی از انواع بسیار زیبای مینا است که به آن مینای سیمی نیز اطلاق می شود؛ زیرا در این روش پس از تهیه زیرساخت ( ظرف لعاب کاری شده) مفتول هایی را به شکل دلخواه در می آورند و آن ها را با چسب بر روی سطح می چسبانند. سپس با لعاب شیشه ای روی آن را می پوشانند و در کوره قرار می دهند تا سیم ها بر روی سطح زیر جوش بخورد سپس خانه های ایجاد شده را رنگ آمیزی می کنند. مینای خانه بندی را در ظروف سلطنتی روسی بسیار مشاهده می کنیم. در حال حاضر تنها یک آموزشگاه در تهران وجود دارد که این هنر را آموزش می دهد. قابل ذکر است که متاسفانه میناکاری خانه بندی در فهرست صنایع دستی منسوخ قرارگرفته است.


مینای خانه بندی. روسی

مینای خانه بندی. روسی


مینای زمینه برجسته (حکاکی) نوعی دیگر در مینا کاری است. در این روش سطح زیر کار را به اصطلاح ” نقر” می کنند و سپس رنگ را در نقاط نقر شده میریزند . این روش در میان طایفه ی صائبین در استان خوزستان رواج داشته است.


مینای زمینه برجسته امروز در کنار مینای نقاشی در اصفهان به صورت روزانه تولید می شود و از میناهای پرطرفدار به شمار می رود.


بشقاب مینا - زمینه برجسته

بشقاب مینا – زمینه برجسته


مینای نقاشی  از روش های بسیار مرسوم این هنر در اصفهان می باشد. در این روش نقاشی بر روی سطح صاف و لعاب کاری شده ی فلز انجام می شود. ظرف فلزی را بعد از لعاب کاری به کوره می برند و سپس ظرف آماده نقاشی با رنگ های مینایی می شود.


مینای نقاشی

مینای نقاشی


اساتید برجسته میناکاری

در طی دوران ها اساتید بسیاری باعث فاخر شدن هنر اصیل شدند. با این حال از هنرمندان اعصار گذشته نام و نشان باقی نمانده است . اما در ۱۰۰ تا ۱۲۰ سال اخیر هنرمندان به نامی دلیل رونق بخشی به این هنر بوده اند و شاگردان و استادکاران بسیاری را هنر آموخته اند. از این میان می توان به نام استاد ابراهیم زرقونی اشاره کرد. ایشان در جوانی از اساتید برجسته قلم زنی بودند، اما به گفته خودشان دنیای رنگ های برایشان جذابیت بسیاری داشت.


 


ابراهیم زرنوقی می گوید: “با وجود آنکه استاد کار این حرفه شدم ، در آن ارضا نمیشدم. در من وسوسه دیگری بود، وسوسه ای که همیشه مرا بسوی رنگها می کشید. من در رنگها دنیای مرموز و زیبائی را احساس میکردم. برای من همه چیز از رنگها شروع میشد. حتی بیرنگی یک نوع رنگ است. اگر رنگ نباشد مفاهیم دنیا عوض میشود، اشیاء بی معنی میشوند و زندگی به پوچی و یکنواختی میرسد.” ابراهیم زرقونی نخستین فردی است که میناکاری را بر بدنه گلدان ها اجرا کرد.


 


از شاگردان وی نیز میتوان به آقایان رضا زنگنه(غروی)،رضااسلامی،سیدمحمود اسلامیان،غلامحسین فیض اللهی، حسین هنر دوست، محمد مهدی غفاریان و محمد علی فرشید اشاره کرد

  • zivarallat zivarallat
  • ۰
  • ۰

در کوره‌هایی که این قوم (مادها) برای سکونت خود انتخاب کرده بودند مس، آهن، طلا، نقره، سنگ مرمر و سنگ های گران‌بها به‌دست آوردند. از گفتار استرابون، جغرافی‌نویس یونانی نقل شده که در ایران، طلا، نقره، مس، آهن، سرب و زرنیخ استخراج می‌شده و بیشتر از ناحیه کرمان به دست می‌آمده است. خرید اینترنتی نقره

در دوره هخامنشی مرصع‌کاری و آب‌کاری رواج یافت و بیش‌تر روی طلا، نقره و برنز کار می‌شده است، در زمان هخامنشی برای ساخت فرم و شکل اشیا از دو شیوه ریخته‌گری، قالب‌ریزی و چکش‌کاری استفاده می‌شده، انواع فلزاتی چون مفرغ، طلا، نقره و آهن در این دوره از مناطق مختلف برای تخت جمشید آورده می‌شد، که حاکی از استفاده زیاد از اشیای فلزی و هنر قلم‌زنی با نقوش بسیار زیبای هخامنشی است که عبارتند از طوق‌گردن، سینه بند، گوشواره و...

 در دوره سلوکی‌ها، سکه را با دستگاه پرس‌دستی می‌ساختند، فلزکاری در دوره ساسانی پیشرفت زیادی کرد. اشیا آن دوران ریخته‌گری می‌شده و سپس چکش‌کاری و بعد با چرخ، تراش می‌خورده‌اند و بعد از آن حکاکی یا قلم‌زنی می‌شده‌اند.


بنا بر عقیده برخی از باستان‌شناسان، جنوب شرق ایران به‌ویژه بلوچستان یکی از نقاطی است که بر سر راه مهاجرت نخستین گروه‌های انسانی از آفریقا به‌سوی جنوب شرق آسیا قرار داشته و از این روی یکی از مناطق مهم و کلیدی جهت تحقیق درمورد شکل‌گیری نخستین جوامع انسانی به‌شمار می‌رود. در منطقه بلوچستان و سیستان و دشت قزوین، آثار کوره‌های ذوب فلز که شاید قدیمی‌ترین کوره‌های ذوب فلز در جهان باشند دیده شده است. پیدایش عصر مس در ناحیه بین‌النهرین به واسطه معادن موجود در بلوچستان بوده، زیرا در سرتاسر بین‌النهرین ناحیه‌ای یافت نمی‌شود که دارای معدن مس باشد، ولی عصر مس در بین‌النهرین پدید آمده است و اما سرتاسر بلوچستان از نصرت‌آباد تا چابهار معادن خیلی قدیمی که مس از آن‌ها استخراج می‌شده، وجود دارد و در جالوان(جهلوان)معدن طلا ونقره یافت می‌شود. مس از طریق دریا به سومر حمل شده و به شهرهایی از قبیل اور و غیره برده می‌شد. به مرز و ذوب مس و ریخته‌گری و صنعت قالب‌سازی و ساخت مجسمه سفالین توسعه یافت. این فن در طول جاده جنوبی تا سیستان کشیده شد و از آن‌جا به سرزمین بلوچستان و دره سند سرایت کرد. عهد مفرغ در ایران سابقه‌ای تا حدود دو هزار سال پیش از میلاد دارد. از بررسی‌های باستان‌شناسی در دره‌سند و غرب آن در بلوچستان، ویرانه‌های تعداد زیادی از قرارگاه‌ها را متعلق به عصر مفرغ پیشین، نشان می‌دهد که می‌توان برای توصیفشان واژه‌ی شهر را به کار برد؛ درکاوش‌هایی که در شهر سوخته (شهر سوخته نام مهم‌ترین محوطه ی باستانی استان سیستان و بلوچستان است که در 65 کیلومتری راه بین زابل و زاهدان قرار گرفته)انجام گرفته اشیا منقول فراوانی پیدا شده است از جمله اشیا زینتی که بیش‌تر با سنگ‌های نیمه بهادار وارداتی چون سنگ لاجورد، عقیق و فیروزه از معادن دوردست به شهر سوخته وارد می‌شد. به عنوان مثال در یکی از قبور کاوش شده که متعلق به زنی 30-35 ساله  می باشد 81 شی اهدایی پید ا شده که علاوه بر ظرف‌های سفالی و اشیا دیگر؛ 4 مهره طلا و 137 مهره از جنس کوارتز، عقیق، فیروزه، لاجورد، کالسادونی و سنگ آهک اجزای یک گردنبند این تدفین می‌باشد که همراه دستبندی ساخته شده از 20 مهره دیگراز جنس کالسادونی، فیروزه و صدف لوازم تزیینی کامل این زن بوده‌اند.

  • zivarallat zivarallat
  • ۰
  • ۰

نقره

استفاده از مهره های شیشه ای نشانده بر ورق نازکی از طلا یا نقره، به جای مروارید، نیز رواج داشته است. این روش کم و بیش تا امروز نیز ادامه داشته و در کنار آن مهره های چینی به عنوان جایگزین مناسب برای سنگ های قیمتی نظیر فیروزه و سنگ لاجورد به طور گسترده، مورد استفاده قرار می گرفته است. نقش هایی که روی برخی از گردنبندهای چینی به دست آمده دیده می شود، از نوع تاج گلی هستند.

خرید اینترنتی نقره

دامنه مواد و مصالحی که در جواهرسازی قومی به کار می رفته به قدری وسیع است که صنعت جواهرسازی اروپا را تحت تأثیر قرار داده است و به عنوان عظیمترین نیروی الهام بخش طراحی قرن بیستم به حساب می آید. تاثیر آداب و سنت های آفریقایی نیز بر این صنعت چشمگیر بوده است به طوری که مردم آفریقا و بسیاری از مردم آسیا بر خلاف اروپایی ها، هرگز راهی را که اجدادشان طی کرده اند، فراموش نکرده اند و هنوز هم به ساخت اشیاء و زیورهایی از جنس استخوان حیوان ها، چوب، صدف، ریشه گیاهان، دانه ها و حبوبات، اقدام می کنند.

به طور مثال در شمال نیجریه از حصیر برای ساخت گوشواره استفاده می شود و مردم «باشیما Bashima» نیز گردنبندها و بازوبندهای زینتی خود را از حصیر می بافند. مردم آفریقا پس از پایان دوره استعمار، از سکه های به جا مانده از اروپایی ها به عنوان زیورهای آرایشی موی سر استفاده می کردند و در تزیین گردنبندها نیز از این سکه ها استفاده می کردند.


به موازات آن، در نقطه ای دیگر، پرهای پرندگان استوایی وسیله ی تزیین گردنبندها و کلاه های آیینی تمدن پیش از کریستف کلمب، سرخپوستان آمریکای شمالی و قبایل آمازون بود.

از جمله ویژگی های مهم جواهرات قومی که هنگام مقایسه با شیوه های قبل به چشم می آید، جرأت و جسارت فوق العاده سازندگان آنها در به کارگیری رنگ ها و هماهنگی کامل مواد مصرف شده است، به طوری که در بسیاری موارد می توان مجموعه ای از مهره های شیشه ای مرجان های نتراشیده، استخوان ها و نقره کاری را یک جا و بر روی یک قطعه زینتی مشاهده کرد. هر یک از این مواد با رنگ های فیروزه ای، شیری، صورتی و نقره ای درخشان آمخیتگی رنگی زیبایی به وجود می آورند.

از دیرباز نیاز به ساخت زیورهای ارزان قیمت در کنار زیورهای قیمتی مطرح بوده است و جواهرسازان هندی در روزگاران دور اقدام به ساخت زیورهای ارزان قیمت کردند. انواع النگوها و زیورهای ساخته شده از جنس صدف، حلزون، شیشه، فلزات و نوعی صمغ حشرات به نام «لاک» از نمونه های ارزان قیمت ساخته شده در زمان گذشته است. آنچه که بیش از پیش به جواهرات هندی و آسیای شرقی جذابیت بخشیده به کارگیری ماهرانه مواد مصرفی بوده است.

  • zivarallat zivarallat
  • ۰
  • ۰

خرید اینترنتی نقره

مساله جواهرات در تمدن های بزرگ باستانی تا هزاره ی چهارم و سوم قبل از میلاد بسیار پیچیده است. چرا که ریسه ها و زنجیرهای فوق العاده زیبایی از جنس سنگ های قیمتی از قبرهای سلطنتی سومریان به دست آمده است و نیز تعداد قابل توجهی مهره های شیشه ای در ناحیه قفقاز و در منطقه نوع دیگر از زیورهای مورد استفاده ساکنان بین النهرین اشکال طلسم گونه ای است که از تراشیدن سنگ های کوچک به صورت تصاویری از حیوانات گوناگون مانند کبوتر، قوچ، پرندگان و قورباغه ساخته می شد. این اشکال دارای ارزش های معنوی و ماوراء الطبیعه ای بودند. به طور تقریبی در همان دوران، ساکنان مصر از سنگ صابون، که یکی از اولین مواد مرکب به کار گرفته شده در صنعت جواهرسازی است، در ساخت زیورهای خود استفاده می کردند. این سنگ، نرم و به آسانی تراشیده می شد.(تصاویر 4)

مصریان قدیم با استفاده از سنگ های قیمتی، گردنبند های سنگین گوهرنشان و تاج سرهایی جهت استفاده بر روی کلاه گیس می ساختند. زحمت زیاد در تهیه جواهرات و دشواری کار ساخت قطعات موجب شد تا سازندگان این اشیاء به منظور طبیعی و زیورهایی چون گردنبندهای گلی و برگ زیتونی و استفاده از اعضای حیوانات، به ویژه برای برگزاری مراسم و آیین های مذهبی، روی آورند. توجه بیش از حد به زیورهای ساخته شده از گل و گیاه به تدریج جای خود را به سایر مواد آلی موجود در طبیعیت از قبیل عاج، استخوان، طلا، سفال «Steatite» و مینا داد. در کنار ساخت جواهراتی به شکل مجسمه های طلایی بزرگ و به کارگیری اغراق آمیز و افراطی سنگ های گوهر نشان، نظیر آنچه که از قبرهای فراعنه به دست آمده است، جواهرسازان، زیورهای ارزان قیمتی که متناسب با قدرت خرید طبقه متوسط و پایین جامعه بود، می ساختند. به طور مثال مهره های زینتی با استفاده از شیشه و نوعی سفال شفاف به نام «فایانس Faience». در طول تاریخ باستان از تمدن های مصر «میسن Mycen» تا تمدن های رومی استفاده از شیشه های رنگی به جای مروارید، زمرد و فیروزه و سایر سنگ های قیمتی مرسوم بوده است. (تصاویر 5)

  • zivarallat zivarallat
  • ۰
  • ۰


برق پرتاب کردن جواهرات نقره در یکسری قدم 


موادی که در زیر معرفی گردیده اند در کلیه منزل ها دردست است و به راحتی میتوانید با استفاده از آن‌ها جواهرات نقره ای براق داشته باشید . 


پودر اتومبیل لباسشویی 

یک کاسه میانگین را با ورق آلومینیوم بپوشانید و باطن آن را با آب داغ لبریز فرمایید . یک قاشق غذاخوری پودر لباس شویی را در آب حل فرمائید . نقره را به برهه زمانی یک دقیقه در آب قرار دهید و آنگاه شسته و کم آب نمائید . 


سس گوجه خارجی 

یه خرده از سس گوجه را بر روی حوله زده و آن را بر روی نصیب هایی از نقره که سیاه شده‌است می مالیم . در صورتی با این فعالیت نقره درخشان نشد قسمت های سیاه را به دوران 15 دقیقه با سس بپوشانید و بعد از آن با یک دست قابل انعطاف منزه کرده , شستشو داده و کم آب فرمائید . میتوانید برای نظافت کردن درزها از مسواک قابل انعطاف استفاده فرمایید . 

جواهرات نقره 

خرید اینترنتی نقره

جواهرات 


روش هایی برای تمیزکردن جواهرات نقره 



نشاسته ذرت 

خمیری از نشاسته ذرت و آب میتواند درخشش را به نقره های شما بازگرداند . این خمیر را با یک دست مرطوب بر روی نقره قرار دهید . مجال دهید تا کم آب شود و آن گاه با یک حوله چغل آن را منزه نمائید . 


ژل ضدعفونی کننده دست 

ژل آنتی باکتریال ضدعفونی کننده دست خیر صرفا با میکروب ها جنگ می نماید بلکه جلا دهنده ای فراوان خوب برای نقره است . تعدادی قطره از این ژل را بر روی پارچه نرمی ریخته و قسمت های سیاه شده نقره را با آن منزه نمایید . 


خمیردندان 

کمی خمیردندان را روی پارچه ای زده و بر قسمت های تیره نقره بکشید . بعد از آن بخش هایی که با خمیردندان پاک شده را منزه و کم آب فرمائید تا درخشش آن را با چشمان خویش مشاهده کنید . 


شیشه منزه کن 

شیشه تمیز کن را روی پارچه یا این که مسواکی اسپری کرده و از آن برای پاک کردن نقره استفاده نمایید . با این عمل نقره شما نظیر روز اولیه درخشان و براق خواهد شد . 


قابل انعطاف کننده گیسو 

همه مواد ذکر شده تا اینجا برای درخشان کردن نقره های تیره و سیاه شده به فعالیت برده می گردند . ولی برای جلوگیری از سیاه شدن نقره هم می‌توانید پاره ای قابل انعطاف کننده موی را بر روی نقره پاک مالیده و بگذارید کم آب شود . 



جواهرات 


همینطور بخوانید : کلیه مطالب و روش های مربوط به منزل تکانی 

جلوگیری از سیاه شدن نقره جات با گچ 


گچ 

برای درخشان ماندن نقره ها و جلوگیری از سیاه شدن آنان همینطور می‌توانید چندین خودکار گچ را در قفسه یا این که کشویی که آن‌ها‌را محافظت میکنید بگذارید . گچ ها رطوبت را به خویش جذب کرده و از سیاه شدن نقره ها جلوگیری می نمایند . 


موادی که در زیر معرفی گردیده اند در کلیه منزل ها در دست است و به راحتی میتوانید با استفاده از آن ها نقره هایی براق داشته باشید . 


پودر اتومبیل لباسشویی 

یک کاسه میانگین را با ورق آلومینیوم بپوشانید و داخل آن را با آب داغ مالامال نمایید . یک قاشق غذاخوری پودرلباسشویی را در آب حل نمائید . نقره را به مقطع یک دقیقه در آب قرار دهید و آن‌گاه شسته و کم آب فرمائید .

  • zivarallat zivarallat
  • ۰
  • ۰

خرید اینترنتی نقره

نقره فلزی است که گاهی به طور خالص در طبیعت یافت می شود . 

دوتیپ ترکیبات معدنی نقره شناخته شده‌است : 

( 1ترکیباتی که در آنان نقره به میزان کم و به طور فلز فرعی موجود است مثل گالن , اسفالریت , کالکوپیریت , استانین و طلای طبیعی که 80 % نقره دنیا به این شکل است . 

( 2کانیهای اختصاصی نقره که این عنصر مهمترین فلز قابل استخراج آنهاست . تمرکز نقره در حیطه سمانتاسیون کانسارها نیز از همین مقوله بشمار می آید . 

این کانی ها در‌صورتی‌که اندازه نقره شان تا 450 گرم در بدن رسد قابل استخراج است . کلیدی کانی های متفاوت از نگاه میزان نقره بقرار زیر است : 

کانیهای نقره ( 20 درصد ) , کانیهای سرب و روی ( 45 درصد ) , کانیهای مس و مس - نیکل ( 18 درصد ) , کانیهای طلا و جواهرات ( 15 درصد ) , کانیهای قلع و نقره ( 2 درصد ) . 

- مهمترین کانی های نقره عبارتست از : 

- نقره طبیعی Ag 

نقره طبیعی دارای سختی 5/2 تا3 , وزن منحصربه‌فرد 12 - 6/9 ( عمدتاً 5/10 ) , سختی 3 – 5/2 است که در سیستم کوبیک متبلور شده‌است . میزان نقره آن 100 درصد بوده و معمولاً همراه با مقادیری از فلزات دیگر نظیر طلا و جواهرات , جیوه و مس است . نقره طبیعی شاید به طور دور از هم در بخش های اکسیدی ذخایر فلزات پایه یافت شود . 

- آرژانتیت Ag2S 

کانی آرژانتیت دارای سختی 5/2تا 2 , وزن منحصر 3/7 و میزان نقره 87 درصد است و در سیستم کوبیک متبلور شده و به طور اپی ترمال می باشد . 

- آکانتیت Ag2S 

کانی آکانتیت در سیستم مونوکلینیک متبلور شده و به طور برون زاد بوده و اندازه نقره آن 87 درصد می برسد . 

- پروستیت Ag3AsS3 

پروستیت دارای سختی 5/2 , وزن مخصوص6/5 و اندازه نقره 65 درصد است . 

- پیرارژیریت Ag3SbS3 

پیرارژیریت دارای سختی 5/2 تا 2 , وزن منحصر به فرد 8/5 و اندازه نقره 60 درصد است . 

- استفانیت Ag5SbS4 

استفانیت دارای سختی 5/2 تا 2 , وزن منحصربه‌فرد 3/6 و اندازه نقره 68 درصد است . 

- پلی بازیت ( Ag , Cu ) 16 Sb2S11 

پلی بازیت دارای سختی 3 تا 2 , وزن منحصر به فرد 1/6 و اندازه نقره 64 تا 72 ( گاهی 5/75 ) درصد است . 

- میارژیریت AgSbS 

میارژیریت دارای سختی 5/2 , وزن منحصربه‌فرد 2/5 و میزان نقره 37 درصد است . 

- استرومایریت CuAgS 

استرومایریت دارای سختی 3 تا 5/2 , وزن منحصر 3/6 و اندازه نقره 53 درصد است . 

- تترائدریت ها ( Cu , Ag ) 3 ( As , Sb ) S3 - 4 

تترائدریت دارای سختی 5/4 تا 5/3 , وزن منحصر به فرد 4/5 تا 4/4 و اندازه نقره 18 درصد است . 

- کلرارژیریت ( نقره شاخی ) یا سرارجیریت AgCl 

کلرارژیریت دارای سختی 2 تا5/1 , وزن اختصاصی 5/5 و میزان نقره 75 درصد است . 

- آرژانتوژاروزیت Ag , Fe3 ( OH ) 6 ( SO4 ) 2 

آرژانتوژاروزیت دارای سختی 5/3 تا 5/2 , وزن منحصربه‌فرد 6/3 و میزان نقره 19 درصد است . 

  • zivarallat zivarallat
  • ۰
  • ۰

کانی های نقره

خرید اینترنتی نقره

نقره فلزی است که گاهی به طور خالص در طبیعت یافت می شود . 

دوتیپ ترکیبات معدنی نقره شناخته شده‌است : 

( 1ترکیباتی که در آنان نقره به میزان کم و به طور فلز فرعی موجود است مثل گالن , اسفالریت , کالکوپیریت , استانین و طلای طبیعی که 80 % نقره دنیا به این شکل است . 

( 2کانیهای اختصاصی نقره که این عنصر مهمترین فلز قابل استخراج آنهاست . تمرکز نقره در حیطه سمانتاسیون کانسارها نیز از همین مقوله بشمار می آید . 

این کانی ها در‌صورتی‌که اندازه نقره شان تا 450 گرم در بدن رسد قابل استخراج است . کلیدی کانی های متفاوت از نگاه میزان نقره بقرار زیر است : 

کانیهای نقره ( 20 درصد ) , کانیهای سرب و روی ( 45 درصد ) , کانیهای مس و مس - نیکل ( 18 درصد ) , کانیهای طلا و جواهرات ( 15 درصد ) , کانیهای قلع و نقره ( 2 درصد ) . 

- مهمترین کانی های نقره عبارتست از : 

- نقره طبیعی Ag 

نقره طبیعی دارای سختی 5/2 تا3 , وزن منحصربه‌فرد 12 - 6/9 ( عمدتاً 5/10 ) , سختی 3 – 5/2 است که در سیستم کوبیک متبلور شده‌است . میزان نقره آن 100 درصد بوده و معمولاً همراه با مقادیری از فلزات دیگر نظیر طلا و جواهرات , جیوه و مس است . نقره طبیعی شاید به طور دور از هم در بخش های اکسیدی ذخایر فلزات پایه یافت شود . 

- آرژانتیت Ag2S 

کانی آرژانتیت دارای سختی 5/2تا 2 , وزن منحصر 3/7 و میزان نقره 87 درصد است و در سیستم کوبیک متبلور شده و به طور اپی ترمال می باشد . 

- آکانتیت Ag2S 

کانی آکانتیت در سیستم مونوکلینیک متبلور شده و به طور برون زاد بوده و اندازه نقره آن 87 درصد می برسد . 

- پروستیت Ag3AsS3 

پروستیت دارای سختی 5/2 , وزن مخصوص6/5 و اندازه نقره 65 درصد است . 

- پیرارژیریت Ag3SbS3 

پیرارژیریت دارای سختی 5/2 تا 2 , وزن منحصر به فرد 8/5 و اندازه نقره 60 درصد است . 

- استفانیت Ag5SbS4 

استفانیت دارای سختی 5/2 تا 2 , وزن منحصربه‌فرد 3/6 و اندازه نقره 68 درصد است . 

- پلی بازیت ( Ag , Cu ) 16 Sb2S11 

پلی بازیت دارای سختی 3 تا 2 , وزن منحصر به فرد 1/6 و اندازه نقره 64 تا 72 ( گاهی 5/75 ) درصد است . 

- میارژیریت AgSbS 

میارژیریت دارای سختی 5/2 , وزن منحصربه‌فرد 2/5 و میزان نقره 37 درصد است . 

- استرومایریت CuAgS 

استرومایریت دارای سختی 3 تا 5/2 , وزن منحصر 3/6 و اندازه نقره 53 درصد است . 

- تترائدریت ها ( Cu , Ag ) 3 ( As , Sb ) S3 - 4 

تترائدریت دارای سختی 5/4 تا 5/3 , وزن منحصر به فرد 4/5 تا 4/4 و اندازه نقره 18 درصد است . 

- کلرارژیریت ( نقره شاخی ) یا سرارجیریت AgCl 

کلرارژیریت دارای سختی 2 تا5/1 , وزن اختصاصی 5/5 و میزان نقره 75 درصد است . 

- آرژانتوژاروزیت Ag , Fe3 ( OH ) 6 ( SO4 ) 2 

آرژانتوژاروزیت دارای سختی 5/3 تا 5/2 , وزن منحصربه‌فرد 6/3 و میزان نقره 19 درصد است . 

  • zivarallat zivarallat