zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

  • ۰
  • ۰

چطور می‌گردد با پاره ای وقت گذاشتن و سرمایه کم، یک شغل خانگی و لبریز لذت ساخت کرد؟ زیورآلات دستساز از گزاره این کارهاست . تا هم اکنون تامل کرده‌اید که به جای این که فقط مصرف‌کننده زیورآلات باشید، خودتان هم زیورآلات صحیح کنید؟ کلیه ما کم و بیش تجربه ساختن کاردستی داشته‌ایم . با ابزار دم دست چیزهایی ساخته‌ایم و آنقدر تجربه ساختش لذت‌بخش بوده که هنوز نیز یکی از خاطره‌های به یادماندنی ماست . البته می شود علاوه بر این تجربه‌های لذت‌بخش، به فکر درآمدزایی و پول هم بود . 

ست و نیم ست نقره

یعنی ایجاد یک شغل خانگی در دسترس با زیورآلات دست‌ساز! 

در بازار باسلام هم غرفه‌های متعددی زیورآلات متنوع و دست ساخته برای عرضه و فروش دارا هستند . 

ما در این یادداشت کارایی کردیم با تعدادی از آنان نیز مشاوره کنیم و از تجربه‌هایشان یاری بگیریم که برای ساخت یک شغل خانگی با زیورآلات دست ساز از کجا می بایست شروع کرد؟ 

باسلام- 

basalam- زیورآلات دست‌ساز 

گام 

اول: ایجاد زیورآلات را از کجا یاد بگیریم؟ او‌لین چیزی که به ذهن میرسد مرکز ها فنی و حرفه‌ای می باشند . در بسیاری از شهرهای کوچک و والا مراکز فنی و حرفه‌ای در دسترس میباشند . اما در حالتی که دسترسی به مراکز آموزشی ندارید، سایت‌ها و کانال‌های آموزشی مناسب را پیدا فرمایید . 


خانم علیزادگان از غرفه دست‌سازه‌های پارلا می‌گوید: با یک ماه فراگیری در مرکز ها فنی و حرفه‌ای در حد مقبولی یادگرفتن می‌بینید، هر یک‌سری خودم هیچ آموزشی ندیدم و فقط از خط مش امتحان و نادرست کارهایم را ساختم و خاطره گرفتم . 


غرفه‌دار تاجماه هم صرفا به خاطر علاقه‌ای که داشته آغاز به تولید زیورآلات می‌کند، اما حال طرح‌های خلاقانه‌اش همه را به ذوق و سلیقه می آورد . خودش می‌گوید: «من هیچ کلاس خاصی نرفتم، مقدمه به حافظه عشق ای که به هنر داشتم دستبند و از این مدل چیزها درست می‌کردم، سپس از اینها هم فیلم‌هایی رو از سایت‌های متعدد دانلود کردم .» 


با کلیه اینها اصلی هست بدانیم ساخت زیورآلات یک رشته و یک هنر است و نیاز به ممارست دارااست . ممکن می باشد زود یاد بگیریم ولی برای حرفه‌ای شدن شکیبایی و تمرین بیشتری لازم میباشد . مثلا دوخت‌های ابتدایی در سوزن‌دوزی را که یک عدد از صنایع دستی است و در ایجاد زیورآلات نیز میگردد از آن استعمال کرد، یک روزه هم میشود یاد گرفت . 


معصومه آرژه از غرفه سوزن‌دوزی ماهو می‌گوید: برای آموزش سوزن‌دوزی بستگی به استعداد هر شخص دارد، می‌توان در کارگاه های یک روزه نیز دوخت های ابتدایی را یاد گرفت ولی دوخت توسعه یافته دست کم یک ماه و بعد آن نیز فقط تمرین و تمرین برای رشته ای شدن لازم میباشد . 


  • ۹۷/۱۱/۳۰
  • zivarallat zivarallat

نظرات (۱)

از کجا میتونم اینترنتی تهیه کنم؟ فروشگاهی هست جنسای خوب داشته باشه؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی