zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

۱۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰



در کتاب Genesis به فلز نقره اشاره گردیده میباشد و در تپه های سرباره در آسیای صغیر و جزایر دریای اژه یافت شده می باشد که نقره از سرب قطع گردیده و به هزاره چهارم قبل از میلاد اشاره می کند . 



نیم ست

نقره با عمر هزاران ساله به چهره وسایل تزئینی و ظروف آشپزخانه، هدف ها تجاری(صنعتی) و در سیستم های پولی استعمال می شود . فلز نقره به عنوان دومین فلز قیمتی آنگاه از طلا جواهرات از گذشته بدور مدنظر بوده است . 


وابستگی به اقمار سبب گردیده میباشد که فلز نقره توسط کیمیاگران به اسم Luna شناخته شود . سیمبل کیمیاگری برای نقره یک نیمه ماه می‌باشد که بخش نیمه هلالی ماه به سمت چپ می‌باشد . هرچند دو عنصر نقره و جیوه از نظر شیمیایی بهم ارتباطی ندارند ولیکن برخی تصور می نمایند که فلز جیوه نوعی نقره میباشد . 


نقره آبی(Watery) به نام Hydrargyrum نامیده می شود و کلمه و واژه Quick Silver (جیوه) این مطلب را ثابت می نماید . در نسب شناسی، رنگ سفید اشاره به نقره نپخته می کند و جیوه ظاهری شبیه نقره دارااست . اروپائی ها مقادیر عظیم نقره را در Zacatacas‌، مکزیک و Potosi یافتند که با یک زمان تورم در اروپا ابتدا شده می‌باشد . Rio de la plata‌ بعد از آن از کشف نقره (که در اسپانیایی Plata می گویند)، به نام Argentina نامیده شد . 

  • zivarallat zivarallat
  • ۰
  • ۰

ست نقره

چه گونه نقره جات را در خانه منزه کنیم ؟در این مقاله درخشان کردن نقره جات را به شما یادگرفتن خواهم داد . 


درخشان 

کردن نقره جات 

در صورتی جواهرات شما دارنده نگین میباشد از راه و روش های تحت با احتیاط به کارگیری کنید . 


۱- 

سرکه 

در حالتی که می خواهید نقره جات خود را ذرق و برق دار نمائید سرکه شایسته ترین انتخاب است، نصف فنجان سرکه سفید را با ۳ قاشق چایخوری جوش شیرین مخلوط نمائید و نقره جات خویش را به زمان ۳-۴ ساعت در آن قرار دهید با این راه به راحتی ماتی گرفته می شود سپس به طور کامل آن را با آب بشویید چون باقی‌مانده جوش شیرین می تواند برای نقره مضر باشد .


۲- 

خمیر دندان 

خمیردندان اثر اعجاب انگیزی در تمیز کردن نقره جات داراست . چه بسا چنانچه این نقره جات قدیمی و با لکه های سمج باشند .از خمیردندان های سفید به کار گیری نمایید نه خمیردندان های ژله ای یا ۲ رنگ . 


با یک پارچه نرم خمیردندان را به آرامی روی نقره به سمت عقب و جلو مالش دهید،هنگامی که لکه ها برداشته شد آن را با آب بشویید و با حوله کم آب نمایید مطمئن شوید که تماما کم آب گردیده می باشد . 


۳- 

سس گوجه فرنگی 

سس گوجه فرنگی سبب درخشان شدن نقره جات می شود با یاری یک مسواک نرم سس را به نقره جات خویش بزنید . آن گاه با کمک حوله و آب آن را بشویید و شاهد درخشندگی آن باشید . 


۴- 

آمونیاک 

محلول آمونیاک ماتی نقره را می گیرد و تمیز می نماید . ۱-۲ قاشق چایخوری آمونیاک را با ۱ قاشق چایخوری مایع ظرفشویی و ۱/۴ فنجان آب را باهم مخلوط نمایید . 

اکنون نقره جات را در آن محلول غوطه ور کنید و با یاری یک برس بشویید 

۵- 

جوش شیرین 

جوش شیرین یک مورد عالی برای حذف ماتی جواهرات نقره است، هر چند می بایست پاره ای با احتیاط باشید چون جوش شیرین فراوان می تواند به نقره جات آسیب بزند . 


برای این کار، ۱-۲ قاشق چایخوری جوش شیرین را با پاره ای آب گرم ادغام کنید، به میزان آب طولانی تر فرمائید که جوش شیرین شرایط خمیری پیدا نماید و بعد از آن با امداد یک پارچه نرم به آرامی روی نقره بکشید . در‌صورتی‌که جواهر شما دارای کنده کاری است ، با امداد یک برس آن را تمیز فرمائید و سپس با آب بشویید و با حوله خشک فرمایید . 

  • zivarallat zivarallat
  • ۰
  • ۰


silver_countries1 

ست نقره

معدن‌کاری نقره عمر متعددی دارد و از آنجاکه به تیتر فلز گرانبها برای سکه‌ها موضوع استفاده قرار می‌گرفت، استخراج آن فعالیت پرمنفعتی محسوب می‌شده است . 


این فلز نقره‌ای علاوه بر به کار گیری در ضرب سکه‌ها و همچنین تولید مدال‌ها، در دستگاه‌های الکترونیکی و الکتریکی، کاربردهای صنعتی، ساخت جواهرات، نقره آلات و عکاسی استفاده می شود . 

وب تارنما سیلور اینوستینگ نیوز با استعمال از آمار GFMS به رتبه بندی 10 میهن برتر در ساخت نقره در سال 2013 پرداخته می باشد که عبارتند از: 

1- 

مکزیک 

ساخت معدنی 169 .7 

میلیون اونس 

با وجود این‌که تولید 169 .7 میلیون اونس نقره مکزیک نسبت به 172 .3 میلیون اونس در سال 2012 اندکی کاهش داشت، این سرزمین برنده شد تیتر اصلی ترین تولیدکننده نقره دنیا را برای یک سال دیگر حفظ کند . 


معدن‌کاری تجاری در این میهن بیش از 500 سال انجام گرفته و در واقع از اواخر قرن شانزدهم تا نقطه پایان دهه 1870 در جریان بوده و این فلز نقره ای صادرات حیاتی مکزیک بوده که بیش از 70 درصد از کالای صادراتی این کشور به خارج را تشکیل می‌داد . ایجاد نقره این مرزو بوم امروزه به دلیل جذابیت این فلز برای سرمایه گذاران جالب باقی‌مانده است . 


2- 

پرو 

تولید معدنی 118 .1 

میلیون اونس 

ساخت نقره پرو در سال گذشته به 118 .1 میلیون اونس رسید که نسبت به 111 .9 میلیون اونس در سال پیش از آن افزایش داشت . 


ایجاد این مرز و بوم آمریکای جنوبی با توجه به فعالیت معدن طلا نقره پایانکاتا که یکی از بزرگ‌ترین معادن نقره جهان به شمار می‌رود، تعجب آور نمی‌باشد . پان امریکن سیلور که دومی تولیدکننده والا نقره خام است، دو معدن هوآرون و موروکوچا است . 


شرکت‌های فعال دیگر در این مرز و بوم مشتمل بر بیر کریک ماینینگ و فورچونا سیلور ماینز می باشند . 


3- 

چین 

ایجاد 

معدنی 118 میلیون اونس 

شرکت GFMS ساخت نقره چین در سال 2013 را 118 میلیون اونس برآورد کرده که نسبت به 113 .1 میلیون اونس در سال 2012 افزایش نشان می دهد . 


اگرچه چین ایجاد بالایی داشت ولی 95 درصد از این تولید متاع فرعی استخراج فلزات دیگر بوده هست . این فلزات اکثر وقت ها مشتمل بر مس، طلا، قلع، نیکل، تنگستن، سرب و روی می‌باشند . 


4- 

استرالیا 

ساخت معدنی 59 .2 

میلیون اونس 

استرالیا 59 .2 میلیون اونس نقره در سال 2013 ایجاد کرد که فراتر از تولید 55 .5 میلیون اونس در سال 2012 بود . این کشور مالک بزرگترین اندازه منابع نقره اقتصادی دنیا هست . 


اولیه ذخایر نقره استرالیا در سال 1883 در بروکن هیل کشف شد و استخراج از این ناحیه امروزه هم کماکان ادامه داراست و بروکن هیل به وسیع ترین تولیدکننده سرب، روی و نقره در استرالیا تبدیل گردیده است . 


5- 

روسیه 

ساخت معدنی 45 .4 

میلیون اونس 

روسیه 45 .4 میلیون اونس نقره در سال 2013 تولید کرد که اندکی نسبت به 45 میلیون اونس در سال پیش از آن ارتقاء داشت . 


این سرزمین نیز نظیر چین عمده نقره خویش را در کنار معدن‌کاری فلزات دیگر به دست میاورد . نوریلسک نیکل به عنوان مثال یک عدد از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نقره در روسیه می‌باشد ولی بیشتر به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده نیکل و پالادیم در عالم و همچنین یک عدد از تولیدکنندگان گرانقدر پلاتین و مس شناخته میشود . 


6- 

بولیوی 

ساخت معدنی 41 .2 

میلیون اونس 

ساخت نقره بولیوی در سال قبلی به 41 .2 میلیون اونس رسید که 3 .8 درصد در مقایسه با ایجاد 39 .7 میلیون اونس در سال 2012 افزایش داشت . مانند بخش اعظمی دیگر از کشورهای این فهرست بولیوی سابقه قوی از معدن‌کاری نقره دارااست و تولیدش در پوتوسی در مقطع استعماری ابتدا شد . دپارتمان پوتوسی کماکان صاحبخانه معادن فعال از گزاره معدن روی و نقره زیرزمینی سن ویسنت پان امریکن سیلور می‌باشد . 


شرکت معدنی مدنی بولیوی (COMIBOL) با شرکت‌های معدنی محرمانه برای پروژه‌های مختلف در سراسر این کشور همیاری داراست . 


7- 

شیلی 

ساخت معدنی 39 .2 

میلیون اونس 

تولید نقره شیلی از 37 میلیون اونس در سال 2012 به 39 .2 میلیون اونس در سال 2013 ارتقاء یافت . این مملکت از سال 1830 معدن‌کاری تجاری این فلز را ابتدا کرد . 


یک عدد از معادن گرانقدر شیلی اسکوندیدا می باشد که 30 درصد آن متعلق به ریوتینتو می‌باشد و توسط بی اچ پی بیلیتون سازمان میشود . 


شیلی اصلی ترین تولیدکننده مس هست ولی در کنار آن استخراج نقره نیز دارااست . 


8- 

لهستان 

ایجاد معدنی 37 .6 

میلیون اونس 

لهستان یکی از کم کشورهای این فهرست می‌باشد که ساخت آنان در سال قبل کاهش یافت . این میهن 37 .6 میلیون اونس نقره تولید کرد که 9 درصد نسبت به سال 2012 کمتر بود . 


این فرمان با اعتنا به این‌که کمپانی KGHM Polska Miedz که اصلی ترین تولیدکننده نقره جهان میباشد در این مرز و بوم کار دارد، دیدنی توجه میباشد . این شرکت نقره را به هم پا مس و روی از معادنی نظیر لوبین استخراج مینماید . 


9- 

آمریکا 

ایجاد 

معدنی 35 میلیون اونس 

ایجاد نقره ایالات متحده در سال 2013 نسبتاً ثابت بود و به 35 میلیون اونس در مقایسه با 34 .1 میلیون اونس در سال 2012 رسید . 


سازمان زمین شناسی آمریکا اعلام کرد نقره سال پیشین در سه معدن نقره و به عنوان جنس مشترک یا این که جانبی در 39 مقر دیگر تولید شد . آلاسکا اصلی ترین ایالت تولیدکننده نقره در آمریکاست و پس از آن نوادا قرار داراست . 

ست نقره

10- 

آرژانتین 

ساخت معدنی 24 .7 

میلیون اونس 

اسم آرژانتین از واژه و کلمه لاتین آرژانتم گرفته شده که به معنی نقره است و قرار تصاحب کردن این میهن در فهرست بزرگترین تولیدکنندگان این فلز را منطقی می‌سازد . این سرزمین 24 .7 میلیون اونس نقره در سال 2013 ساخت کرد که 1 .6 درصد نسبت به 24 .3 میلیون اونس در سال 2012 ارتقاء داشت . 


فعالیت‌های معدن‌کاری قابل اعتنا نقره در چند ده سال قبل در آرژانتین صورت گرفته می باشد . 

  • zivarallat zivarallat
  • ۰
  • ۰


ست نقره

بازار فروش نقره بسیار داغ هست . طبق ارزیابی National Jeweler/Nielsen ، بیشتر خرده فروشان طلا جواهرات و جواهر اذعان داشته اند که فروش جواهرات نقره از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ ارتقا یافته و متوسط این افزایش ۱۹% بود . 


طبق گزارش JCK ، چاپ نوامبر ۲۰۱۲، یک عدد از دلایل فروش در اکنون افزایش نقره این است که این فلز نگاه مردان را به خود جلب می نماید . آن‌ها تمایل متعددی برای دکمه سردست های نقره، گیره پول دارا‌هستند . این فلز مقرون به صرفه خیس از طلا جواهرات و پلاتین می باشد که همین قضیه هم برای مصرف کنندگان جاذبه دارد . اما این صرفا قابل تهیه بودن نقره نمیباشد که موجبات محبوبیت این فلز را مهیا کرده می‌باشد . به عنوان یک عدد از سه فلز اصیل (طلا، پلاتین و نقره) نقره دارای اعتبار می باشد . درضمن نقره سفیدترین و براق ترین فلز در فی مابین تمام فلزات میباشد که به آن درخشش بی بدیلی می بخشد . 

نیم ست نقره



فلزکاران، نقره را به عامل خصوصیت های خوب فعالیت با آنها، دوست دارند: نقره قابل انعطاف است، به راحتی خم شده و به اشکال نو تبدیل می شود و در آن شرایط باقی می ماند . این فلز بسیار نیز قوی بوده و می تواند ضربات و کوبش هایی که با به کارگیری مکرر به‌وجود می آید را تحمل کند . 


بیشترین نقره در مکزیک (Mexico) ، پرو (Peru ) ، چین (China) و شیلی (Chile) استخراج می گردد . آلیاژها می بایست حداقل ۹۲٫۵% نقره خالص داشته باشند تا در ایالات متحده “نقره” نامیده شوند . معمولا آلیاژ دیگر مس است . 




طراحان معاصر نظیر دیوید یورمان (David Yurman) و مایکل گود (Michael Good) به تست این فلز ادامه دادند که به ایجاد طرح های نو باعث گردیده میباشد . بدین ترتیب با وجود این که نقره منشأ تاریخی دارااست – این فلز جزء مواد بکار رفته در نشان های سلطنتی پرویی(Peruvian) و تاج های پادشاهی ادواردی (Edwardian) است – هنوز نیز یک فلز دوچندان امروزی می باشد . این فلز در ارتفاع بازه زمانی ویکتوریایی با قیمت تر از پلاتین بود و فلز انتخابی برای ایجاد تاج پادشاهی برای تسلط محسوب می شد . قابل ذکر است که نقره استرلینگ به طور فزاینده ای در جواهرات به کار گیری می شود . 

  • zivarallat zivarallat
  • ۰
  • ۰

کوتاه درباره چرم شتر و تاریخچه تولید چرم در ایران

 

در چند خطی که در ادامه می خوانید، چند جمله درباره چرم شتر و به صورت مختصر در مورد تاریخچه تولید چرم در ایران نوشته ایم.

 

تولید چرم شتر در ایران

هر چند که در ایران دسترسی به شتر به اندازه‌ی هند و امارات متحده‌ی عربی آسان نیست، اما در ایران هم چرم شتر در زمره‌ی بهترین چرم‌هاست و محصولات دوخته شده از آن کیفیتی بالایی دارند. همچنین این چرم به صورت خام به دیگر نقاط جهان صادر می‌شود. مجموعه کارخانه چرم آفتاب و شرکت چرم مَنظِ در مشهد تولیدکننده این چرم در ایران، تجربه ارزنده ای در تولید چرم شتر دارد و محصولاتی با رنگ‌های جذاب و طراحی به روز عرضه می کند.

اگر نمی دانید چرم شتر چیست و چرم شتر چه ویژگی هایی دارد ، چرمی است از نوع چرم های سنگین که الیافی تا ۱۰ برابر متراکم تر از الیاف سایر چرم ها دارد و به همین خاطر از باکیفیت‌ترین و ماندگارترین چرم‌های حیوانی ست. طرح و رنگ خاص و متمایز این چرم به صورت روزافزون مورد استقبال طراحان کفش و کیف چرم و مشتریان قرار می گیرد و به زودی جایگاه ویژه ای در محصولات چرم طبیعی خواهد داشت. اما صنعت چرم چطور به این جایگاه دست یافت.

[caption id="attachment_3298" align="alignnone" width="800"] کوتاه درباره چرم شتر و تاریخچه تولید چرم در ایران[/caption]

تاریخچه تولید چرم در ایران

از رشیدالدین فضل‌الله همدانی در دوره‌های پس از هجوم مغولان، یادداشت‌هایی به جا مانده است که نشان می‌دهد تولید چرم و پوست در ایران رایج و بسیار زبانزد بوده است، همچنین این یادداشت‌ها نشان می‌دهد که شهرهایی مانند تبریز و مشهد در پیشبرد این تولیدات تاثیرگذار بوده‌اند. در سده های اخیر، چرم همدان نیز، نقش مهمی در صنعت چرم ایران ایفا می‌کرده است، و به همین جهت روزگاری همدان به مرکز دباغی چرم تبدیل شده بود. در برخی از سفرنامه ها ، از همدان با عنوان شهر دباغخانه ها یاد می شود. امیر کبیر صدر اعظم ناصرالدین شاه قاجار در سال ۱۲۶۷ در کنار دیگر آثار و صنایعی که به نمایشگاهی در لندن می‌فرستد چرم ایران را هم جای می‌دهد. در دوره‌ی قاجار همچنین انواع کیف چرم از جمله کالاهای صادراتی به کشورهای بزرگ و مهمی همچون هند، روسیه و امپراتوری عثمانی بوده است. در این دوران و دوره‌های پس از آن در کنار شهر همدان، تبریز و مشهد هم نقش به سزایی در رشد و رونق این صنعت پر سود داشته‌اند. به طوری که اولین کارخانه‌ی تولید چرم در ایران که در سال ۱۳۰۸ در تبریز افتتاح شد. پس از آن شهرهای مشهد، اصفهان و تهران هم کارخانه‌هایی را بنا نهادند.

[caption id="attachment_3299" align="alignnone" width="800"]درباره چرم شتر و تاریخچه تولید چرم در ایران درباره چرم شتر و تاریخچه تولید چرم در ایران[/caption]

همانطور که پیشتر اشاره شد، چرم سازی به دو صورت سنتی و مدرن صورت می‌گیرد. اولین کارخانه‌ی پیشرفته و مدرن در تولید چرم در همدان و توسط اردشیر یگانگی در سال ۱۳۱۱ افتتاح شد و چرم سازی در قالب یک صنعت همزمان با افتتاح این کارخانه در همدان شکل گرفت. با افتتاح این کارخانه، صنعت چرم به گسترش چشگیری دست یافت به طوری که ۱۱ سال بعد یعنی در سال ۱۳۲۲ ایران صاحب ۲۲ کارخانه‌ی تولید چرم بود.

 

  • zivarallat zivarallat
  • ۰
  • ۰

کیف پول


پوست چرم ماهی امروزه توسط برخی کمپانی ها ایجاد می گردد که برای تولید اشکال کفش و کیف کاربرد دارااست و بصورت رنگی یا طرح های ارگانیک بفروش می برسد . 

پوست چرم ماهی دارای الیافی تقریبا مقاوم و زیباست که امروزه در کشورمان به وسیله برخی مرکزها ساخت می گردد . چرم هایی که ازین پوست بدست می آیند اگرچه اندازه های کوچکی دارند اما برای تولید انواع کیف زمینه استفاده دوچندان قرار می گیرند و بصورت فلس دار یا فارغ از فلس و همچنین بصورت طرح دار با طرح های ارگانیک و تصنعی بفروش می رسند . 

مشورت کردن 

فروش پوست چرم ماهی کیف پول


برای خرید یا فروش اشکال گوناگونی پوست چرم ماهی می توانید از وب سایت های فروش دارای اعتبار مشورت ای دارای منفعت بگیرید تا در این راستا بتوانید با دیده باز مبادرت به عرضه یا سفارش متاع فرمائید . 

پوست چرم ماهی محصولی کمیاب و درعین هم اکنون دوچندان پرطرفدار می‌باشد که امروزه در کشور ایران از ماهی هایی همچون سالامون بدست می آید . این تولیدات در ساخت صنعت های متفاوت هم بکار می فرآیند و بصورت خام خرید و فروش دارا‌هستند که برای خرید اکثر شان می توانید به وب سایت های دارای اعتبار مراجعه کرده و با اخذ اثر گذار ترین مشاوره، در خصوص عرضه یا این که توصیه پوست چرم، بهترین پند ها را کسب فرمایید و تصمیم گیری خوبی اتخاذ نمایید . 

  • zivarallat zivarallat
  • ۰
  • ۰

نقره و خواص آن

نقره دارنده رنگ سپید می‌باشد و با داشتن توان انعکاسی دوچندان بسیار بطوریکه بیش از 90% نوری را که با آن می تابد منعکس می کند . 

نقره دارای رنگ سپید است و با داشتن قدرت انعکاسی بسیار دوچندان بطوریکه بیش از 90% نوری را که با آن می تابد منعکس می کند . 

ویژگی ها ست نقره

نقره - 

جرم حجمی 5/10 بر سانتیمتر مکعب - 

عدد اتمی 47 - 

وزن اتمی 868/107 - 

نقطه ذوب 5/1960 - 

نقطه جوش 1950 نقره دارای رنگ سفید است و با داشتن توان انعکاسی دوچندان مضاعف بطوریکه بیش از 90% نوری را که با آن می تابد منعکس می نماید . نقره مذاب در حدود 20 برابر حجم خویش اکسیژن جذب می کند و اکسیژنی را که در موقع ذوب جذب نقره گردیده، در زمان سرد شدن از آن بیرون می گردد، که برای جلوگیری از جذب اکسیژن توسط نقره مذاب روی آنرا را در دوران ذوب باقشری از گرد زغال می پوشاند . 

مهم: دست‌کم ضخامتی که از کاغذ های نقره توانسته اند بسازند تا 003/0 میلی متر می باشد . نقره خالص فلزی می باشد فراوان نرم که با آلیاژ نمردن آن با مس به مشقت آن مقداری می افزاید . 

ویژگی نقره در ترکیب و آلیاژ شدن با طلا در این هست که به هر نسبت می توانایی آنها را با هم آلیاژ نمود . 

مهم: آلیاژی از نقره و 10% مس یکی از قدیمیترین آلیاژهای فلزات قیمتی به اکانت می آید که در ضرب سکّه¬های سابق از آن استفاده گردیده می باشد و برای این‌که نقره در شرایط مذاب اکسیژه هوا را به خویش جذب نکند، اکثر وقت ها آنرا با مس آلیاژ می نمایند . 

چکش خواری و قابلیت و امکان مفتول و صفحه شدن نقره بسیار فراوان می باشد . 

مهم: آلیاژ دیگری از نیکل و نقره که به (نقره آلمانی) دارای اسم و رسم است و در بخش اعظمی از کشورهای جهان کاربرد دارد که آنهم در ضرب سکّه که آلیاژی از 5/92% نقره 5/7% مس نقره استرلینک می باشد . 

مهم: خاصیّت دیگر نقره که اساسی و فوق العاده جالب توجّه هست این که دانشمندان دریافته اند که در نقره خواص میکروب کشی قادر وجود دارد، بطوریکه آبی رنگ که در ظرف نقره ریخته می شود هیچوقت کثیف نمی گردد و همواره بدون میکروب و باکتری باقی می ماند که آنهم بدلیل داشتن یونهای نقره در درون آب می باشد . 

تذکر: گاز سولفید هیدروژن که بوی تخم مرغ گندیده می دهد رنگ نقره را فوراً سیاه می نماید . 

مهم: در‌حالتی که روی جسمی که آب نقره داده شده باشد، اسید نیتریک بریزیم رنگ فلز پایین آب نقره سبز می گردد . 

مهم: در حالتی‌که مس آلیاژ گردیده با نقره فراوان باشد در اثر تیزآب سلطانی رسوب سبزرنگ می دهد، نقره مرغوب در تیز آب سلطانی حل گردیده و ماده شیمیایی به صورت یک رسوب کف پنیری شکل به وجود می آید که چیزی جز کلرید نقره نمی‌باشد . 

در محک زدن نقره استرلینک با قطره¬ای اسیدنیتریک یک نقره رنگ کرم مات بخود می گیرد . فلز نقره فلز قابل قبولی برای کارهای ریخته گری نمی باشد چون نقره مذاب اکسیژن را بخود جذب می‌کند و همانطور که قبلاً اشاره گردید آلیاژ این فلز در مقدار گوناگون با طلا و جواهرات رنگهای دیگری از طلا و جواهرات را می سازد . 

سکّه درهم: از نقره و وزن آن برابر با 600/12 نخود و 304/2 گرم میباشد و دارنده درجه 900 می باشد . 

  • zivarallat zivarallat
  • ۰
  • ۰

ترکیبات نقره


نقره در ترکیباتش اکثرا بصورت یک ظرفیتی می‌باشد . لیکن اکسید ، فلوئورید و سولفید دو ظرفیتی نقره هم مراعات شده است . 

یکسری از ترکیبات دارای اهمیت نقره عبارتند از: 


نیترات نقره (AgNO_3):ترکیبی بی‌رنگ ، مضاعف محلول ، اساسا سمی و به آسانی به نقره فلزی احیا میگردد و از آن در تنظیم ترکیبات نقره ، آئینه های نقره ، جوهرها به کارگیری می گردد . 

نیم ست نقره

هیدروکسید دی آمین نقره Ag(NH_3)_2]OH]:ترکیب کوئوردیناسیونی محلول در آب که به وسیله افزودن هیدروکسید آمونیوم به محلولهای املاح نقره ، تشکیل میگردد . این ادغام در اثر ماندن تشکیل مخلوط فراوان منفجره نقره فولمینات گردیده را می‌دهد . 


سیانید 

نقره (AgCN):مورد مصرف بوسیله سیانید سدیم یا این که پتاسیم مازاد در آبکاری برای تشکیل یونهای کمپلکس- 

Ag(CN)_2و 

– 


Ag(CN)_3که به فلز نقره احیا می شوند . 



کلرید 

نقره (AgCl):ترکیب سپید نامحلول که در هیدروکسید آمونیوم حل گردیده تشکیل یونهای کمپلکس + 

Ag(NH_3)_2 می‌دهد . در عکاسی و هم بعنوان واضح کننده یونیزاسیون برای اشعه های کیهانی، کاربرد داراست . 



برمید نقره (ArBr):ترکیب نامحلول زردرنگ روشن که نسبت به AgCl نامحلولتر می‌باشد و اکثر در عکاسی به مصرف میرسد . 


یدید نقره (AgI):ترکیب نامحلول زردرنگ رنگ و نامحلولتر از AgBr می‌باشد و برای اصلاح شرایط ابرها به منظور بارندگی (Cloud Seading) و در عکاسی کاربرد داراست . 


سولفید نقره (Ag_2S):نامحلولترین نمک نقره ، سیاه رنگ و قسمتی از با اهمیت تشکیل دهنده تیرگی ظروف نقره است . 



کمپلکس 

های نقره 

نقره یک ظرفیتی تعداد متعددی از ترکیبات استوار کوئوردیناسیونی تشکیل می دهد . این ترکیبات اکثر وقت ها دو کوئوردینانسی بوده، دارنده دو مجموعه یونی یا مولکولی پیوسته به یک یون مرکزی +Ag مثل Ag(CN)_2 می باشند . 

کمپلکسهای کوئوردیناسی مانند -AgCl_3] 


2] 

هم شناخته شده‌اند و شاید کمپلکسهای چهار کوئوردیناسی مانند-AgCl_4] 

ست نقره

3] در محلولها چهره می دهد . 

نقره دو ظرفیتی می‌تواند در برابر تجزیه ، به وسیله تشکیل یون +Ag 


2 با استعمال از ترکیبات آلی نظیر ارتو_ فنانترولین ، پیریدین و alpha’ ،alpha _ دی پیریدیل استوار شود . 

یون نقره سه ظرفیتی (+Ag 


3) هم با به کارگیری از کمپلکس شدن به وسیله اتیلن دی بی گوایند استوار می‌گردد . از طرف دیگر تمامی فلزات ضرب سکه ، یعنی مس ، نقره و طلا جواهرات به سادگی با موادیکه اتمهاینیتروژن ، گوگرد یا این که هالوژن برای اتصال با آن‌ها تدارک می‌کنند، کمپلکس میگردند (در مقایسه با موادیکه تدارک اکسیژن می‌نمایند) . بعنوان مثال کمپلکسهای نقره با یون هیدروکسید (در مقایسه با کمپلکسهای هیدروکسیدروی که کوئوردینانس‌شونده خوبی با اکسیژن هستند) خیلی استوار نیستند، بنابراین اکسید نقره در محلولهای توانا هیدروکسید سدیم تنها به مقدار کمی حل می شود، در حالیکه هیدروکسید روی با اعتنا به کوئوردیناسیون شدنش با هیدروکسید ، در آن حل می‌گردد . 

  • zivarallat zivarallat
  • ۰
  • ۰


ست نقره

نیم ست نقره



نقره فلزی سپید مایل به خاکستری و درخشان است و از حیث شیمیایی یک کدام از فلزات سنگین وزن و اعم از فلزات محجوب و از نگاه تجارتی عنصری با ارزش تلقی می گردد . نقره یک کدام از عناصری است که از پیشین های بدور و دورانهای باستان بعنوان یک فلز شناخته شده و مورد استفاده واقع میشده . نقره قسمتی از موادتشکیل دهنده نسبتا کم یاب میباشد . نقره 


گهگاه برای خوبتر آشکار کردن طرح روی آویز نقره خوب تر است که بگراند ی آن تیره خیس باشد . برای این عمل بایستی تراز نقره را با گوگرد پوشش اعطا کرد . می‌توانید از محلول های تجاری استفاده نمایید ولی روش مقرون به صرفه تری نیز موجود هست . 


دقت داشته باشید که‌این روش در نقره ( 0 . 999 ) کاربرد ندارد , ولی از آنجایی که بخش اعظمی از طراحان و سازندگان جواهرات نقره از نقره ی 0 . 925 و یا این که زیر خیس استفاده می نمایند شاید در‌این ارتباط مشکلی پیش نمی آید . 


درصورتی که تعداد متعددی جواهر و آویز نقره دارید دوتا تخم مرغ را در آب جوش بیاندازید تا آبپز شوند . در غیر این صورت یکی نیز کافی است . 


سفیده ی تخم مرغ را بخورید . مواد پروتئینی بی نیاز را هدر ندهید . 


زرده تخم مرغ را در یک ظرف حفظ مواد غذایی پلاستیکی قرار دهید . 


یک توری سیمی روی آن قرار دهید تا از تماس بدون واسطه نقره و زرده تخم مرغ جلوگیری شود . در شرایطی که توری ندارید از دستمال کاغذی استفاده فرمائید . درهرمورد نباید نقره با زرده تماس یابد چون سبب ساز تیره شدن بیشتراز حد و ولی سایه های ناهمگون روی تراز فلز میگردد . 




نقره 


همینطور بخوانید : همگی رویه ها و نکات منزل داری ماهر 

اکسیده کردن نقره 


در ظرف را به طور کامل ببندید و یک روز کنار بگذارید . بعد از یک روز نقره را بررسی نمائید , در شرایطی که تیرگی متبوع شما حاصل نشده است , یکی دو روز دیگر نیز شکیبایی فرمایید . 


بعد از آن نقره را با آب و صابون بشویید . و در پایان از یکدست ی قابل انعطاف برای براق کردن تراز تیره شده استفاده فرمایید . 




نکات و هشدارها 


این روش راجع‌به مس و برنز هم کاربرد دارااست . 


پیشین از اکسیده کردن نقره را به طور کامل منزه فرمائید . چه بسا اثر انگشت نیز بعداز اکسیده شدن روی مرحله نقره مشخص و معلوم میگردد . 


برای پاک کردن تراز نقره از جلا سنج استفاده نکنید . تمام زحمت شما‌را به باد میدهد . 


زرده تخم مرغ بعد از یک روز بد عطر و حاد میشود . ظرف را در هوای آزاد گشوده نمائید و ولی مهیا ی بوی وحشیانه آن باشید .

  • zivarallat zivarallat
  • ۰
  • ۰


فواید تندستی پوشیدن جواهرات نقره!از زمان آغاز فرهنگ مردمان از نقره به دلیل نیروی خارق العاده اش استفاده می کردند . مردمان دانا دعاهایشان را بر سنگ ها یا این که پلاک های نقره برای رساندن پیامی کار کشته به دیگر جهانیان حکاکی می کردند . 


جواهرات نقره دوچندان دیدنی , بلکه بسیارسلامتی بخش نیز می‌باشند . آیا شما به مقدار کافی در رابطه این که تن مان به چه میزان به نقره نیاز دارااست می دانید؟ نقره یک عنصر دوچندان حساس برای متعادل کردن دیگر عنصرها در تن ماست . نقره رگ های خونی ما‌را مرتجع نگه میدارد . نقره برای بهبودی و تکوین استخوان , فرم دهی و ترمیم پوست حقیقتا اصلی است . 

فراوان عالی است که جواهرات نقره را با جامه هایی که به رنگ پاییزی میباشند پوشیده شوند . رنگ های زردرنگ و بژ که آرم نزدیک بودن فرارسیدن فصل‌زمستان می باشند , که مدام بعد فصل بهار را به ارمغان می‌آورد . همینطور عملکرد نمائید که مدال های نقره را با تیشرت مشکی یا این که هر تاپ تیره ای بپوشید . 

از زمان آغاز فرهنگ و تمدن مردمان از نقره به دلیل نیروی خارق العاده اش استفاده می کردند . مردمان دانا دعاهایشان را بر سنگ ها یا این که پلاک های نقره برای رساندن پیامی توانمند به دیگر جهانیان حکاکی می کردند . آیا اعتقاد و باور پذیر است که نقره جریان انرژی از خویش بر انگیزد؟ , براین اساس وقتی که جواهرات نقره روی تن می باشند – امداد می نمایند که انرژی بیشتری انباشته شود . همینطور به لحاظ می‌رسد نقره به اجتناب از رغبت های کسالت آور امداد می نماید و درنتیجه پوشیدن نقره شاید شما حس طراوت و نیرومندی نمایید . نقره به شما امداد می نماید که ذهن ها خویش را متمرکز نمائید . 

همان گونه که شما احتمال دارد پیش از این خوانده باشید - نقره از روش پوست جذب می‌شود و اثر التیام درد داراست , به همین بهانه دستبندهای نقره خیلی دوستداشتنی میباشند . این یک افسانه شهری نیست - دارنده مسئله و مدارک پزشکی از میهن های شرقی است , جاییکه مردمان چیزهای متعددی از قبلی می‌دانند . امروزه داده ها در صورتیکه بها تجاری بزرگی نداشته باشند به تدریج ناپدید می‌شوند . ولی مرزوبوم های شرقی حقایق تاریخی جامع را مراقبت و حراست می نمایند . براین اساس در سخن کردن با خانمی از شرق – تاییدیه ای وجود داشت که جواهرات نقره تاثیر متعددی بر مردمان دچار به آرتروز دارا‌هستند . نقره ( علی الخصوص جواهرات مغناطیسی ) تحت عنوان ارتقاء گردش خون و کاهش درد ماهیچه‌ها شناخته شده‌است . اکثری از مردمی که از آرتروز سختی می‌برند منزل را سوای دستبند نقره ترک نخواهند کرد . 

در کنار دستبند های نقره شما میتوانید مدال نقره و گوشواره های نقره نیز پیدا فرمایید . بخش اعظمی ازآن ها به روش شگفت آوری خوشگل و ارزان میباشند , چون نقره فلز گران قیمتی نیست . برخلاف قیمت دلاری آن – دوچندان برای تن درستی مان گرانبها است . 

با پوشیدن جواهرات نقره شاید شما متوجه لکه های سبز رنگ بر روی پوستتان در محل تماس با نقره گردید . نترسید , انواع ندارد , این در یک یا این که دو روز وقوع خواهد یافت - نقره جدید وارد بدنتان شده‌است . این واقعه معمولا در روزهای گرم فیس می‌دهد . در‌حالتی که میخواهید آن را برطرف فرمائید - درون دستبند نقره لاک درخشان کننده ناخن بمالید , البته همان گونه که شاید عالم باشید این فعالیت از فواید تن درستی نقره نیز جلوگیری می نماید . هیچ ضرری برای این لکه ها شناخته نشده است . سفارش هایی موجود است که زمانی خواب می‌باشید جواهرات نقره را بپوشید , که زمان استراحت و به تندرستی وصال بدنتان است , بدین روش شما میتوانید اثرات آن را صبح بشویید . 

جواهرات نقره , نظیر فلزات شناخته شده دیگر در حین زمان کدر میشوند . برای پاک کردن جواهرات تشکیل شده از نقره , تنها آن را در محلول کوچکی از لیمو یا این که آبلیمو با نمک آمیخته شده بگذارید , مثل یک نو ساز خواهد درخشید . متناوبا شما می‌توانید آن را در باکس جواهرات نقره نگه دارید . از مجاورت مداوم با هوا که منجر کدر شدن جواهرات نقره میگردد جلوگیری نمایید . 

در صورتیکه شما هنوز قانع نشده اید که دستبندهای نقره یک چاره دوچندان عالی برای امداد به تندستی تان است - خب - به نزدیک ترین داروخانه بروید و به خرید قرص ادامه دهید تا به رویش صنعت داروسازی و فروش بیشتر به شما امداد

  • zivarallat zivarallat