zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

  • ۰
  • ۰

سقف 

اندازه وزن خروج ظروف و زیورآلات نقره از کشور انتخاب شد 

مجلس نمایندگان مجلس سقف مقدار وزن خروج ظروف و زیورآلات نقره از کشور برای هر نفر و به مراد حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی را تعیین و ثبت کردند . 

دستبند نقره

به گزارش قدس آنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلوس کرد علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان طرح حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی را مسئله مشاجره و محاسبه قرار داده و مواد ۱۱، ۱۲، ۱۳ و ۱۴ این طرح را به ثبت رساندند . 


به 

موجب مصوبه مجلس، دولت و دستگاه‌های اجرایی ذیربط مکلف شدند به منظور تشویق و حمایت از پرورش و رواج محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی ساکن و اصیل اقدامات ذیل را انجام دهند: 

الف- به خواسته تشویق و حمایت از رویش و اشاعه محصول ها صنایع دستی و هنرهای سنتی مستقر و اصیل نسبت به اعمال محدودیت‌های اضطراری برای واردات تولید ها صنعت های دستی از گزاره وضع تعرفه مناسب مبادرت نماید . 


ب- سقف خروج ظروف ساخته شده از نقره بدون نگین به اندازه ۵ کیلو و زیورآلات نقره و سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی تا ۳ کیلوگرم برای هر نفر برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی بیرون از مرز و بوم با ارائه ضمانت نامه‌های بانکی و وثایق دارای اعتبار افزایش می یابد . اداره به جا مانده فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خزانه مرکزی و گمرک جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی ایران بر اجرای این ماده بررسی می کنند . اقلام تاریخی و ارثیه فرهنگی تابع قانون ها و قانون ها خاص خویش هست . 


پ- از صادرکنندگان صنعت های دستی در مقابل اثرها منفی ناشی از نوسانات قیمت ارز حمایت نماید . 


ث- گمرک جمهوری اسلامی کشور‌ایران با لحاظ سازمان میراث فرهنگی، صنعت های دستی و توریسم نسبت به ایجاد و احصای شناسنامه (کد) تعرفه‌های فرعی برای تمامی تولید ها صنایع دستی کشور مبادرت نماید . 


همچنین در ماده ۱۲ این طرح مقرر شد که دولت می تواند به منظور امداد به ارتقای تحصیلی هنرمندان و استادکاران صنایع دستی، امداد هزینه تحصیلی گزینش و پرداخت نماید . 


طبق مصوبه مجلس در ماده ۱۳ طرح مذکور، کلیه تولیدات صنعت های دستی داخلی از پرداخت مالیات بر بها افزوده معاف شدند . 


به موجب مصوبه مجلس در ماده ۱۴ این طرح، آیین‌نامه اجرایی این قانون ظرف برهه زمانی ۶ ماه پس از بیان آن توسط سازمان به جا مانده فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت صنعت، معدن و تجارت تنظیم می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد . 


طبق ماده ۸ این طرح که پیش از این برای محاسبه اکثر به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع گردیده بود، به خواسته حمایت، بسط و ترویج صنایع دستی و تشویق و بزرگداشت هنرمندان، پیشکسوتان و فعالان بخش صنایع دستی و فرش دستباف، صندوق گسترش صنعت های دستی جمهوری اسلامی ایران ذیل حیث سازمان ارثیه فرهنگی، صنعت های دستی و گردشگری ظرف دوران یک‌سال پس از تصویب این قانون تشکیل می‌شود و فعالیت می‌کند . 


بر مبنا این مصوبه، منابع صندوق از محل ۳۰ درصد درآمدهای سازمان به جا مانده فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اجاره اماکن و فروش بلیط و قسمتی از منابع صندوق کارآفرینی آرزو و مهر امام‌رضا (ع) و کمک‌های بخش‌های مدنی و غیردولتی و درآمدهای حاصل از فعالیت‌های صندوق پس از درج در بودجه سنواتی و گردش بانک تأمین می‌گردد . 


همچنین مقرر شد اساسنامه این صندوق به پیشنهاد مشترک اداره به جا مانده فرهنگی، صنعت های دستی و توریسم و وزارت صنعت، معدن و تجارت تنظیم و به تصویب هیأت وزیران برسد . 

  • ۹۷/۱۲/۰۱
  • zivarallat zivarallat

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی