zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

  • ۰
  • ۰


معنا 

آرم درخت معاش چه است ؟ درخت زندگی، درختی است با شاخه‌های زیاد که نشان دهنده این می باشد که همه‌ی زندگی‌ها روی سیاره ما با هم در ارتباط‌اند . 

درخت معاش مفهومی ‌است که در ادیان مختلف، ماجرا های اساطیری و فلسفه ارائه گردیده می باشد . 

درخت زندگی نشان دهنده این لحاظ هست که همه‌ی حیات‌ها روی کره‌ی زمین به هم مرتبط‌اند و همه‌ی ما از‌ یک تباریم . در عین زیبایی و گوناگونی همه‌ی ما برگ‌های ‌یک درختیم . 

ست و نیم ست

معنی 

آرم صلیب چه می باشد ؟ صلیب عمدتاً نشانه مسیحیت می‌باشد . بر این باورند که پوشیدن صلیب‌ یا آویزان کردن صلیب در منزل از شما در پیش‌رو طوفان‌های کیفر و شوربختی محافظت می کند . عیسی مسیح به صلیب کشیده گردیده بود و در مسیحیت معتقدند که معاش عیسی مسیح در ازای تمام گناهان گذشته، حالا و آینده پیروانش و کافرانش گرفته شده میباشد . مسیح گناهان پیروانش را روی صلیب چال کرد و به جای آنان مُرد پس آن ها می‌توانستند به سوی معبود برگردند و معاش جاودانه دریافت کنند . 

همچنین صلیب نشانه رهایی مسیح از دنیاست جایی که معاش وی گرفته شد و یکسری روز بعد از آن به سوی پدر صعود کرد که نشان دهد وی پسر پروردگار بوده هست . 


تعاریف دیگر متعددی از صلیب به‌خصوص در فرهنگ شرقی‌ها وجود دارد . شرقی‌ها بر این باورند که چهار عنصر اصلی (آتش، آب، زمین و هوا) صلیب را تشکیل داده میباشد . در نهایت این اعتقاد که صلیب نماد‌های هدایتی می باشند نیز وجود داراست (نماد هدایتی شمال، جنوب، شرق، غرب) . 


معنا 

نماد ستاره داوود جیست ؟ قرن‌هاست که ستاره داوود همراه‌ یهودیان است . قدمت تاریخی طاق سنگی که ستاره داوود روی آن قرار داراست و در پرستش‌گاه‌ یهود در شهرستان جلیل فلسطین است به قرن سوم بر می‌شود . این نماد برای اولین بار در قرن دوازدهم در کارهای نوشتاری دیده شده میباشد . 


یک سیدور (کتاب دعای‌ یهودی) از شهر پراگ که عمر آن به سال ۱۵۱۲ می رسد این گزاره را در خویش دارد: “هر کس که بتواند صورت هندسی سپر داوود را بکشد شایستگی این را دارااست که هدایای زیادی به وی بدهند .” 


از قرن ۱۸ در اروپا نشان ستاره داوود را می‌توان روی سنگ قبر‌ یهودیان مذهبی مشاهده کرد . در سال ۱۹۹۷ به تیتر نشان حرکت صهیونیست انتخاب شد و در خال حاضر آرم روی درفش دولت اسرائیل است . 


ستاره داوود که در لهجه عبری Megan داوود نامیده می‌شود به مفهوم سپر داوود می‌باشد . این شکل شش طرفه آرم این میباشد که معبود کل جهان را فرمانروایی مینماید و از شش سمت از ما محافظت می کند (شمال، جنوب، مشرق، مغرب، بالا، پایین) . شش ضلعی که در وسط ستاره تشکیل می‌گردد ابعاد معنویت را نشان می‌دهد . 


باورهای زیادی در موضوع منشأ پیدایش ستاره داوود وجود دارااست . ‌یکی از آنها این می‌باشد که فرمانروا داوود جنگ با دشمنش نمرود را پیروز شد . در آن نزاع روی سپر داوود شاه دو مثلث متوازی الاضلاع در هم فرو رفته قرار داشت (یک مثلث رو به بالا و ‌یک مثلث رو به پایین) که بعد‌ها به تیتر سپر داوود شناخته شد . باور دیگر این میباشد که خداوند به ‌یک سپر تشبیه گردیده می باشد که از فرمانروا داوود حفظ الهی می‌کرد . 

مفهوم ستاره داوود رابطه عمیقی با‌ یهودی‌ها داراست چون نه تنها نشانگر مذهب آن‌هاست بلکه نماد مملکت آبا و اجدادی آن ها هم است . 


مضمون‌ 

آرم chai چه چیزی است ؟ چای (Chai)‌ یک نماد ‌یهودی می‌باشد که به معنا “زندگی” هست . به تن درستی کسی باده نوش کردن دارای شهرت به اسم L’Chaim میباشد که به مفهوم “به سالمی زندگی” میباشد . Chai نماد اهمیت زندگی ارزانی گردیده به ماست، که از زندگی تشکر کنیم و آرزوی معاش خوب داشته باشیم . 


چای Chai از دو کلام لهجه عبری تشکیل گردیده میباشد . حروف chet و yud . جودائیسم این مفاهیم را در منحنی رمزی اعداد قرار داده‌است : chet کلام هشتم الفبای عبری و yud سخن دهم الفبای عبری می‌باشد که جمع آن‌ها عدد هجده میباشد و نشانه خوش شانسی می باشد . به همین ادله هدیه‌ای مرسوم برای عروسی‌های ‌یهودی، جشن و پایکوبی تکلیف پسران‌ یهودی، پایکوبی ‌هانوکا و‌ یا هر پایکوبی دیگری است که معمولاً به چهره مضارب هجده داده می شوند . 


معنی chai اهمیت زیادی برای‌ یهودیان دارااست و معمولاً به چهره گردنبند، دکمه سرآستین و دیگر جواهرات دیده میشود . 


  • ۹۷/۱۱/۲۲
  • zivarallat zivarallat

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی