zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

  • ۰
  • ۰

یاقوت کبود


یاقوت کبود لوگان با وزن 84 .6 گرم در موزه ملی مورخ طبیعی در واشنگتن یکی از مطرح ترین یاقوت های کبود آبی‌رنگ می باشد . به تیتر با قیمت ترین یاقوت کبود جهان شناخته می شود . 


مدل بندی دیگری نیز در ارتباط با یاقوت کبود وجود دارااست و یاقوت ها را به دو جور کبود فانتزی و رنگی تقسیم بندی می نمایند . یاقوت کبود فانتزی اکثر زمان ها در رنگ های زرد، نارنجی رنگ ، سبز، قهوه ای، بنفش و ارغوانی چشم می شود . یاقوت کبود رنگی هم دو یا این که سه رنگ را در یک سنگ نشان می دهد و بزرگترین منشا ان در استرالیا می باشد دیدنی می باشد بدانید که یاقوت کبود رنگی را نمی توانایی به رخ تصنعی و مصنوعی و در آزمایشگاه ساخت کرد و صرفا به صورت ارگانیک چهره می دهد . از یاقوت کبود بی رنگ در جواهر سازی به عنوان جایگزین الماس به کار گیری هم می کنند . 

ست و نیم ست

یاقووت های کبود نادری هم وجود دارا‌هستند و به صورت طبیعی می باشند که در نور های متعدد رنگ های متفاوتی را نشان می دهند . این گونه یاقوت ها در نور و روشنایی خورشید و در فضای گشوده به رنگ آبی‌رنگ و در باطن و در زیر روشنایی لامپ به رنگ های سبز خاکستری تا قرمز رنگ و صورتی دیده می شود . این جور یاقوت های کبود هم در تایلند و تانزانیا وجود داراست . این پدیده که در یاقوت کبود رخ می دهد ناشی از جذب نور و روشنایی با طول موج های گوناگون می باشد و از سوی دیگر وجود ناخالصی هایی نظیر کروم و وانادیم که مسئول تغییر رنگ در یاقوت کبود می‌باشند می باشد . 



ژئود واژه و کلمه ای است که اکثر وقت ها کمتر به گوش خورد هست . ژئود به عنوان یک سنگ قشنگ و جواهری شناخته می شود که دارای ظاهری قشنگ و خصوصیت های اختصاصی به شخص هست از همین رو از آن در ایجاد زیورآلات گرانبهایی همانند دستبند، گردن بند و انگشتر استعمال می شود . در مقالات پیشین در موضوع سنگ های به فعالیت رفته در زیورآلات دعوا کرده ایم در این مقاله نیز عملکرد داریم به پرسش هایی در ارتباط با اینکه ژئود چیست؟ یا این که سنگ ژئود چه کابرد هایی دارد؟ و با این که رویه های تشخیص سنگ ژئود چه می‌باشد جواب دهیم از همین رو سفارش این مقاله را با توجه مطالعه فرمایید . 


سنگ 

ژئود سنگ 

ژئود ژئود 

چیست؟ ژئود یک کلمه یونانی می باشد و به معنی “همانند زمین” می‌باشد . این سنگ حاصل سنگ های آتشفشانی و رسوبی است ، ژئودز ها اکثر زمان ها به رخ تو خالی و به چهره دایره ای می باشند که اکثر وقت ها حاصل پرورش بلور ها در باطن حفره های سنگ های متفاوت می باشد . 


ژئودز ها می توانند در هر حفره ای صورت بگیرند اما می توان به جثارت بیان کرد که اکثر اوقات ژئود ها ناچیز و بیش در فی مابین رسوبات ثانویه و آتشفشانی تشکیل می شود .این سنگ ها می توانند از حباب های گازی سنگ های آتشفشانی در حوضچه های گدازه بازالت صورت بگیرند و یا این که در رسوبات سنگی تشکیل شوند همانند غرب آمریکا که ژئود حاصل رسوبات ثانویه می باشد . تغذیه حباب های تولید شده در سنگ های آتشفشانی و رسوبی به وسیله مواد معدنی و مواد هیدروترمال باعث تولید کریستال های ژئود می شود که در رنگ های مختلف موجود می باشد که مقاوم ترین ژئود حاصل تغذیه و تولید به وسیله کوارتز میباشد . 


ژئود دارنده رنگ های مختلفی می باشد که بسته به مقدار ناخالصی آنها می تواند رنگ های گوناگون را به خویش بگیرد اما اکثر وقت ها ژئود به عامل تغذیه از کوارتز به رنگ سفید شیری می باشند در حالی که برخی ژئود ها به عامل وجود آهن در ساختار آنان به رنگ بنفش هم دیده می شوند . 

  • ۹۷/۱۱/۲۳
  • zivarallat zivarallat

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی