zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

  • ۰
  • ۰

نقره و خواص آن

نقره دارنده رنگ سپید می‌باشد و با داشتن توان انعکاسی دوچندان بسیار بطوریکه بیش از 90% نوری را که با آن می تابد منعکس می کند . 

نقره دارای رنگ سپید است و با داشتن قدرت انعکاسی بسیار دوچندان بطوریکه بیش از 90% نوری را که با آن می تابد منعکس می کند . 

ویژگی ها ست نقره

نقره - 

جرم حجمی 5/10 بر سانتیمتر مکعب - 

عدد اتمی 47 - 

وزن اتمی 868/107 - 

نقطه ذوب 5/1960 - 

نقطه جوش 1950 نقره دارای رنگ سفید است و با داشتن توان انعکاسی دوچندان مضاعف بطوریکه بیش از 90% نوری را که با آن می تابد منعکس می نماید . نقره مذاب در حدود 20 برابر حجم خویش اکسیژن جذب می کند و اکسیژنی را که در موقع ذوب جذب نقره گردیده، در زمان سرد شدن از آن بیرون می گردد، که برای جلوگیری از جذب اکسیژن توسط نقره مذاب روی آنرا را در دوران ذوب باقشری از گرد زغال می پوشاند . 

مهم: دست‌کم ضخامتی که از کاغذ های نقره توانسته اند بسازند تا 003/0 میلی متر می باشد . نقره خالص فلزی می باشد فراوان نرم که با آلیاژ نمردن آن با مس به مشقت آن مقداری می افزاید . 

ویژگی نقره در ترکیب و آلیاژ شدن با طلا در این هست که به هر نسبت می توانایی آنها را با هم آلیاژ نمود . 

مهم: آلیاژی از نقره و 10% مس یکی از قدیمیترین آلیاژهای فلزات قیمتی به اکانت می آید که در ضرب سکّه¬های سابق از آن استفاده گردیده می باشد و برای این‌که نقره در شرایط مذاب اکسیژه هوا را به خویش جذب نکند، اکثر وقت ها آنرا با مس آلیاژ می نمایند . 

چکش خواری و قابلیت و امکان مفتول و صفحه شدن نقره بسیار فراوان می باشد . 

مهم: آلیاژ دیگری از نیکل و نقره که به (نقره آلمانی) دارای اسم و رسم است و در بخش اعظمی از کشورهای جهان کاربرد دارد که آنهم در ضرب سکّه که آلیاژی از 5/92% نقره 5/7% مس نقره استرلینک می باشد . 

مهم: خاصیّت دیگر نقره که اساسی و فوق العاده جالب توجّه هست این که دانشمندان دریافته اند که در نقره خواص میکروب کشی قادر وجود دارد، بطوریکه آبی رنگ که در ظرف نقره ریخته می شود هیچوقت کثیف نمی گردد و همواره بدون میکروب و باکتری باقی می ماند که آنهم بدلیل داشتن یونهای نقره در درون آب می باشد . 

تذکر: گاز سولفید هیدروژن که بوی تخم مرغ گندیده می دهد رنگ نقره را فوراً سیاه می نماید . 

مهم: در‌حالتی که روی جسمی که آب نقره داده شده باشد، اسید نیتریک بریزیم رنگ فلز پایین آب نقره سبز می گردد . 

مهم: در حالتی‌که مس آلیاژ گردیده با نقره فراوان باشد در اثر تیزآب سلطانی رسوب سبزرنگ می دهد، نقره مرغوب در تیز آب سلطانی حل گردیده و ماده شیمیایی به صورت یک رسوب کف پنیری شکل به وجود می آید که چیزی جز کلرید نقره نمی‌باشد . 

در محک زدن نقره استرلینک با قطره¬ای اسیدنیتریک یک نقره رنگ کرم مات بخود می گیرد . فلز نقره فلز قابل قبولی برای کارهای ریخته گری نمی باشد چون نقره مذاب اکسیژن را بخود جذب می‌کند و همانطور که قبلاً اشاره گردید آلیاژ این فلز در مقدار گوناگون با طلا و جواهرات رنگهای دیگری از طلا و جواهرات را می سازد . 

سکّه درهم: از نقره و وزن آن برابر با 600/12 نخود و 304/2 گرم میباشد و دارنده درجه 900 می باشد . 

  • ۹۷/۰۲/۱۷
  • zivarallat zivarallat

نظرات (۱)

سرامیک نمای بیرونی ، سرامیک نما طرح سنگ ، قیمت انواع سرامیک نمای ساختمان ، نمای سرامیک خشک ، نمای سرامیک حیاط ، طرح سرامیک نما ، نمای سرامیک ساختمان یک طبقه ، قیمت سرامیک پرسلانی نما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی