zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

  • ۰
  • ۰

دستبند نقره


دستبند نقره

برای لبریز کردن دندان از ملقمه نقره - قلع استفاده می کنند . بهترین آلیاژ دارای 40 % نقره , 32 % قلع , 30 % مس , 2 % روی و 3 % جیوه است . در صدر این آلیاژ را بصورت بلوکهای قالب ریزی شده بکار می مارک که آن گاه با دستگاه آنان را پودر کرده یا با اتمیزه کردن آن , آلیاژ را به ذرات کروی کوچکی تبدیل می کنند . دندانپزشک این آلیاژ پودری را با تقریبا وزن برابری از جیوه ترکیب می کند تا خمیر محکم و محکمی صحیح کند . این خمیر را بدقت در حفرات دندان فرو می کنند که جیوه مایع بعنوان یک روان کننده فعالیت می کند . بعداز یکسری ساعت کار محکم شدن خمیر کامل می شود و با افزایش حجم همراه است . در اشکال قدیمی این آلیاژ , فازهای فلزی بیشتر جانور پیش از استارت محکم شدگی عبارت بودند از : Ag3Sn , HgSn . در طی دشوار شدگی , فاز Ag3Sn که ترکیب بیشتر لقمه پودر شده‌است , با جیوه واکنش می دهد تا یک فاز جامدAg3Hg4 و یک فاز بلوری - ترکیب Hg - Sn جامد با ترکیب SnSHg را ایجاد کند . چونکه میزان جیوه کافی نیست , واکنش کامل نمی شود و مقداری Ag3Sn همیشه بیشتر می ماند . 

آلیاژهای نقره دار را در ساخت و کاشت دندان استفاده می کنند . آلیاژهای فلزات گران بها که طلایی رنگ است , دارای مقداری پالادیم و پلاتین و حدود 15 - 10 % نقره است و آلیاژهای سفید رنگ فلزات گران بها که ترکیب اکثر آنان نقره - پالادیم است تا 65 % نقره دارا هستند . 

•بیشترین استفاده از نقره تحت عنوان یک فلز قیمتی است و نمک های هالید نقره به ویژه نیترات نقره به صورت گسترده در عکاسی استفاده می شود . 

•محصولات الکترونیکی و الکتریکی به هدایت بالای نقره نیاز دارا‌هستند حتی زمانی که آن کدر شده باشد . 

برای نمونه مدارات چاپی برای نقاشی های نقره استفاده می شوند و ورقه کلیدکامپیوتر از تماس های الکتریکی نقره استفاده می کند . 

•آئینه هایی که به انعکاس بالایی نورمرئی نیاز دارا‌هستند , از نقره ساخته می شوند . 

آئینه های معمولی با آلومینیوم پوشیده می شوند نقره در سکه سازی برای ساخت پول در B . C . ‌700 به وسیله لیدین ها کشف شد . بعد ها , نقره پالایش شد و به یک شکل خالص آن درآمد . زیبایی فلز نقره سبب تولید جواهرات و ظروف نقره ای به کار می رود و یا به صورت سنتی ازقدیم از آلیاژ نقره تشکیل شده که نقره استرلینگ Sterling نامیده می شود که 5/92 % نقره داراست . 

•این فلز نرم , غیر سمی و زیبا , در ساخت آلیاژهایی برای اتصالات ( قطعات ) و پرکنندگی دندان استفاده می شود . 

•خواص کاتالیزوری نقره در واکنشهای اکسیداسیون استفاده می شود مثلا : تولید فرمالدئید از متانول و هوا به وسیله ابزارهای پوششی یا بلورهای ریز نقره حاوی دستکم 95/99 % وزنی نقره می باشد . 

•استفاده از نقره برای ساخت آلیاژهای برنج و لحیم , اتصالات الکتریکی و باتریهای با ظرفیت بالای روی و نقره و نقره - کادمیم می باشد . 

سولفید نقره 

سولفید نقره تحت عنوان Whiskers نقره شناخته می شود و زمانی شکل می گیرد که اتصالات الکتریکی نقره دراتمسفر غنی از سولفید هیدروژن قرار گیرد . 


فولمینات نقره Fulminate 

فولمینات نقره یک ماده منفجره قوی است . 


کلرید نقره 

کلرید نقر میتواند واضح باشد و تحت عنوان چسب برای شیشه مورد استفاده قرار گیرد . 


یدید نقره 

یدید نقره تلاشی درجهت تولید ابرهای باران زا می باشد . 

  • ۹۶/۱۱/۱۱
  • zivarallat zivarallat

نظرات (۱)

سلام . لطفا در صورت تمایل منو با عنوان " دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه " لینک کنین و خبرشو بدین تا منم شما رو با هر عنوانی که دوست داشتین لینکتون کنم . ممنون .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی