zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

  • ۰
  • ۰

از آن‌جا که در دستگاه تصفیه آب های RO اعتنا تصفیه بالا بوده و احتمالا در بعضا بخشها که مشقت آب خیلی بالا نیست البته بدلیل وجود بعضی ناخالصی ها که صرفا بوسیله سیستم RO به راحتی قابل حذف و تصفیه است قصد به استفاده از این دستگاه موجود هست , TDS یا این که به عبارتی مجموع ناخالصی های محلول در آب بیش تر از حدمعمول کاهش یابد و آب خروجی طعم تلخی داشته باشد . جهت رفع این اختلال شیری یکطرفه در دستگاه پیش گویی شده‌است . عمل این شیر در واقع ترکیب کردن آب خروجی از غربال های پیش تصفیه با آب خروجی از کل فیلترهای سیستم است . درواقع با گشوده نمودن این شیر به قسمتی از آب اذن عبور از غربال ممبران داده نمی‌شود بنابراین آب عبوری از میکس در گیر کاهش TDS نشده و با آب خالص بیرون شده از غربال پنجم ترکیب و سبب ساز بالا رفتن TDS آن می‌شود . در‌این‌صورت‌ میزان TDS خروجی از دستگاه علاوه بر این که به TDS آب محل ورود وابسته است به میزان گشوده بودن شیر میکس همبستگی خواهد داشت . جهت تهیه و تنظیم TDS , استفاده کننده بامیزان گشوده نمودن این شیر گزینش می نماید که چه میزان آب از غربال ممبران که سبب ساز کاهش TDS میشود عبور نکند . روش درست تهیه و تنظیم : ابتدا شیر مصرف را گشوده فرمائید بعد از آن شیر روی مخزن راببندید , حالا پاره ای شیر میکس را گشوده کرده و TDS آب خروجی را به وسیله TDS متردیجیتال آزمایش نمایید . ( در صورت فقدان TDS متر مزه آب را بچشید و به محض برطرف شدن تلخی آن شیر میکس را به به عبارتی موقعیت رها کرده و بیشتر گشوده نکنید ) آنقدرشیر میکس را کم و بسیار نمایید تا TDS دلخواه در خروجی بدست آید آن گاه شیرمیکس را در نهایی موقعیت خویش رها نمایید . درحال حاضر برای این که آب ذخیره شده مخزن با TDS گذشته بوده می می بایست آن را با گشوده نمودن شیر مخزن بیرون نمائید . پس ازخالی کردن مخزن طاقت نمایید تا آب با TDS نو در مخزن ذخیره شود . در وضعیت روشن بودن پمپ دستگاه , افت فراوان فشار آب در شیر مصرف نشان دهنده خالی شدن مخزن و خاموش شدن پمپ نشان دهنده لبریز شدن مخزن است . 


شیر میکسر میتواند پلاستیکی یا این که فلزی باشد و در ورود و خروج آن اتصال یکسر رزوه ویکسر مهره یا این که QC موجود است . شیرهای میکس فلزی یکطرفه بوده وشیرهای پلاستیکی در نصیب خروجی دارنده رابط شلنگ یکطرفه ( CHECK VALVE ) جهت جلوگیری از رجوع و برگشت آب تصفیه شده هستند .

  • ۹۶/۰۹/۳۰
  • zivarallat zivarallat

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی