zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

  • ۰
  • ۰

مروارید

مروارید که از معجزات طبیعت است به ملکه جواهرات پر اسم و رسم هست . این کادو طبیعت را می توان کهن ترین گوهر عالم دانست که مورد استفاده انسان قرار گرفته است . از آنجایی که مثال های پیدا شده زیاد سابق هستند سندی از استفاده های اول و کاشفان مروارید در دست نمیباشد البته یقین بر این است که مروارید بوسیله اشخاص کاوشگر مواد غذایی در امتداد کنار دریا کشف شده‌است . 


یک کدام از مثال های سابق مروارید مرتبط با قطعه جواهری درست شده از مروارید وابسته به یک شاهزاده خانم اهل ایران است که عمر آن به 420 سال پیشین از به دنیاآمدن مسیح بر می گردد . این مروارید اکنون در موزه ی لوور پاریس محافظت می شود . در تاریخچه ی این گوهر ارزشمند می شود به هدایایی از مرواید که 2300 سال گذشته از به دنیاآمدن مسیح به خانواده ی سلطنتی چین اهدا شده اشاره نمود همینطور یک قرن قبلی از ولادت مسیح در روم باستان پوشیدن مروارید نمادی از بالا بودن طبقه ی اجتماعی بوده است تا این‌که ژولیوس سزار طی رسمی پوشیدن مروارید را فقط برای طبقات حاکم قابلیت و امکان پذیر می داند . 


قبلی از به‌وجود داخل شدن مرواریدهای پرورشی خلیج عجم مرکزاصلی تجارت مروارید به شمار میرفت همینطور منبع گنج این ناحیه گذشته از کشف نفت بوده است . با ارتقاء تقاضا برای مروارید در قرن 19 میلادی در اروپای غربی دانشمندان به فکرتولید مروارید های پرورشی افتادند . این گوهر خوشگل در جواهراتی همچون گوشواره , دستبند , گردن آویز و تاج ها استفاده میشد . 


مروارید خلاف سنگ های قیمتی که از زمین استخراج میشوند یک جانور زنده است . زمانی که یک جسم فرنگی به صورت تصادفی وارد بدنه ی قابل انعطاف صدف میگردد , صدف یک ماده کریستالی از خویش ترشح می‌کند که‌این ماده کریستالی به طور لایه هایی بدور جسم فرنگی قرار می گیرد تا مروارید تشکیل شود . در مروارید های پرورشی این جسم فرنگی تحریک کننده صدف جای اینکه تصادفی وارد آن شود هدفمند و به طور تصنعی و مصنوعی در صدف کاشته میگردد . 


تا آغاز قرن بیست ام فقط خط مش گردآوری مروارید از روش غواصی سوای امکانات در اعماقی حدود 100 فوت بود که کاری زیاد خطرناک با بخت مضاعف زیر به شمار می‌رفت معمولا در هرسه یا این که چهار صدف احتمال وجود یک مروارید وجود داشت . 


امروزه مروارید های ارگانیک جزو نادرترین سنگها میباشند و بیشتر در دریاهای نزدیک بحرین و استرالیا یافت می‌شوند . نبود مروارید ارگانیک سبب ساز شده که بها مثال های جان دار و عتیقه در تاراج ها دوچندان بالا برود . یک جفت گوشواره مروارید ارگانیک که مدتی وابسته به ملکه اوژنی همسر ناپلئون بناپارت بوده است در دویل نیویورک به بها 3 . 3 میلیون دلار به فروش رفت تا رکورد جدیدی را برای خویش ثبت نماید . 


گوشواره مروارید 


نقره فروشی آنلاین


از سایر رکورد های فروش مروارید می شود به مروارید لاپرگرینا اشاره نمود . این مروارید بوسیله ریچارد برتون در سال 1969 خریداری شد و سال 2011 در تاراج کریستین با ارتقاء قیمتی دیده گیر نسبت به رکورد قبل خویش به ارزش 11 . 8 میلیون دلار به فروش رسید . 




مروارید

  • ۹۶/۰۹/۰۲
  • zivarallat zivarallat

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی