zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

  • ۰
  • ۰

مهره تبتی

خرید انگشتر نقره ارزان

در حین مورخ دقت به زیبایی ها و نگه داری اشیا و اجسامی که انسان خویش را بوسیله ی آن ها زیباتر و گران بها خیس می داند , رخدادی همگانی بوده است که در مسیر گذر زمان سبب ساز بروز گونه های زیورآلات شده‌است . در اطراف جهان باتوجه به در اختیار بودن منابع گوناگون ارگانیک و با ترکیبی از آداب و رسوم هر حیطه سبک و ظواهر این زیورآلات متعدد است . 


از دیر باز مردم فلات مرتفع تبت , که مشتمل بر حوزه‌ خودمختار تبت در غرب چین و نپال هم میگردد از این داستان مستثنی نبوده اند و باتوجه به آداب و رسوم حاکم بر حیطه ی خویش و سنگ ها و فلزات در دست , زیورآلات زیبایی ساخته اند . 


مهره ها نسبتاً در همه تمدن ها مقام خاصی داشته اند ولی مهره های دیرین تبت که آن ها را ( زیی ( ( Dzi or Gzi ) می نامند همواره افسانه های مختلفی با خویش به همراه داشته اند و در لهجه محلی به معنای ( سرنوشت عالی , کرامت و کمال ( میباشد . جنس این مهره ها از انواع عقیق بوده و در مواقعی عمر آنها‌را تا پنج هزار سال تقریب میزنند . 


مهره - تبتی - زیی 


تا زمان فروپاشی حکومت تبت و حضور مهاجران در کشورهای همسایه نسبتاً این مهره ها همچون رازی سینه به سینه از نسلی به نسل بعد از آن منتقل می شدند و مردمان بقیه نقاط شناخت و اطلاع خاصی از این گونه مهره ها نداشتند . 


البته از سایر زیورآلات این حیطه مهره های دست‌ساز تبت و نپال است که غالبا آن ها را با اسم مهره تبتی می‌شناسیم و معمولا با مخلوط زیبای فلزاتی همچون نقره یا این که برنج و سنگ های لاجورد , فیروزه و مرجان ساخته میشوند و با زیبایی هرچه بیشتر شم عالی ادب و فرهنگ و تمدن دیرین مملکت برف را به تماشاچی انتقال می دهند . 


مهره - تبتی - نپال 


ولی امروزه برای مصارف بیشتر و اقتصادی بودن ارزش تمام شده این مهره ها آن ها را در تعداد بیشتر در نقاط گوناگون دنیا اعم از سرزمین چین ساخت می نمایند . 


مثال هایی از مهره تبتی در گردن بند N23 ودستبند B37 به عمل رفته است . 






تنظیم شده در مجموعه ایجاد محتوا مغازه اینترنتی سانی می ارائه گونه های زیورآلات ساخته شده با دست

  • ۹۶/۰۹/۰۱
  • zivarallat zivarallat

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی