zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

  • ۰
  • ۰

برای لبریز کردن دندان از ملقمه نقره - قلع استفاده می کنند . خرید اینترنتی نقره بهترین آلیاژ دارای 40 % نقره , 32 % قلع , 30 % مس , 2 % روی و 3 % جیوه است . در صدر این آلیاژ را بصورت بلوکهای قالب ریزی شده بکار می مارک که آن گاه با دستگاه آنان را پودر کرده یا با اتمیزه کردن آن , آلیاژ را به ذرات کروی کوچکی تبدیل می کنند . دندانپزشک این آلیاژ پودری را با تقریبا وزن برابری از جیوه ترکیب می کند تا خمیر محکم و محکمی صحیح کند . این خمیر را بدقت در حفرات دندان فرو می کنند که جیوه مایع بعنوان یک روان کننده فعالیت می کند . بعداز یکسری ساعت کار محکم شدن خمیر کامل می شود و با افزایش حجم همراه است . در اشکال قدیمی این آلیاژ , فازهای فلزی بیشتر جانور پیش از استارت محکم شدگی عبارت بودند از : Ag3Sn , HgSn . در طی دشوار شدگی , فاز Ag3Sn که ترکیب بیشتر لقمه پودر شده‌است , با جیوه واکنش می دهد تا یک فاز جامدAg3Hg4 و یک فاز بلوری - ترکیب Hg - Sn جامد با ترکیب SnSHg را ایجاد کند . چونکه میزان جیوه کافی نیست , واکنش کامل نمی شود و مقداری Ag3Sn همیشه بیشتر می ماند . 

آلیاژهای نقره دار را در ساخت و کاشت دندان استفاده می کنند . آلیاژهای فلزات گران بها که طلایی رنگ است , دارای مقداری پالادیم و پلاتین و حدود 15 - 10 % نقره است و آلیاژهای سفید رنگ فلزات گران بها که ترکیب اکثر آنان نقره - پالادیم است تا 65 % نقره دارا هستند . 

•بیشترین استفاده از نقره تحت عنوان یک فلز قیمتی است و نمک های هالید نقره به ویژه نیترات نقره به صورت گسترده در عکاسی استفاده می شود . 

•محصولات الکترونیکی و الکتریکی به هدایت بالای نقره نیاز دارا‌هستند حتی زمانی که آن کدر شده باشد . 

برای نمونه مدارات چاپی برای نقاشی های نقره استفاده می شوند و ورقه کلیدکامپیوتر از تماس های الکتریکی نقره استفاده می کند . 

•آئینه هایی که به انعکاس بالایی نورمرئی نیاز دارا‌هستند , از نقره ساخته می شوند . 

آئینه های معمولی با آلومینیوم پوشیده می شوند نقره در سکه سازی برای ساخت پول در B . C . ‌700 به وسیله لیدین ها کشف شد . بعد ها , نقره پالایش شد و به یک شکل خالص آن درآمد . زیبایی فلز نقره سبب تولید جواهرات و ظروف نقره ای به کار می رود و یا به صورت سنتی ازقدیم از آلیاژ نقره تشکیل شده که نقره استرلینگ Sterling نامیده می شود که 5/92 % نقره داراست . 

•این فلز نرم , غیر سمی و زیبا , در ساخت آلیاژهایی برای اتصالات ( قطعات ) و پرکنندگی دندان استفاده می شود . 

•خواص کاتالیزوری نقره در واکنشهای اکسیداسیون استفاده می شود مثلا : تولید فرمالدئید از متانول و هوا به وسیله ابزارهای پوششی یا بلورهای ریز نقره حاوی دستکم 95/99 % وزنی نقره می باشد . 

•استفاده از نقره برای ساخت آلیاژهای برنج و لحیم , اتصالات الکتریکی و باتریهای با ظرفیت بالای روی و نقره و نقره - کادمیم می باشد . 

سولفید نقره 

سولفید نقره تحت عنوان Whiskers نقره شناخته می شود و زمانی شکل می گیرد که اتصالات الکتریکی نقره دراتمسفر غنی از سولفید هیدروژن قرار گیرد . 


فولمینات نقره Fulminate 

فولمینات نقره یک ماده منفجره قوی است . 


کلرید نقره 

کلرید نقر میتواند واضح باشد و تحت عنوان چسب برای شیشه مورد استفاده قرار گیرد . 


یدید نقره 

یدید نقره تلاشی درجهت تولید ابرهای باران زا می باشد . 

  • ۹۶/۰۸/۱۳
  • zivarallat zivarallat

نظرات (۱)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی