zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

  • ۰
  • ۰

فارغ از شک برای شما هم پیش آمده که زیورآلات نقره ای را از یک جواهر فروشی یا این که به صورت اینترنتی خریداری کرده یا این که زیورآلاتی اینچنینی را در خیابان پیدا کرده یا دوستی به شما هدیه داده می‌باشد . در این شرایط ممکن است اولین چیزی که به ذهن شما میرسد این میباشد که آیا این قطعه نقره‌ای اصل میباشد یا این که بدل و آیا راهی برای مشخص کردن قطعی این مسئله وجود دارد یا این که خیر و خوبی . نقره یک عنصر شیمیایی دوچندان متنوع هست که خالص‌ترین آن به نام نقره استرلینگ دارنده ۹۲٫۵ درصد نقره و ۷٫۵ درصد از دیگر فلزات به ویژه مس میباشد . این مدل نقره معمولاً از نقره خالص سخت‌تر می باشد . نقره خالص دوچندان قابل انعطاف بوده و محصول ها تزیینی متعددی با روکش نقره‌ای ساخته می‌شوند که معمولاً با نقره خالص خطا گرفته میشوند . در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با روش‌هایی آشنا کنیم که می‌توان با به کارگیری از آنان نقره اصل را از نااصل تشخیص داد . 


۱- ست نقره و نیم ست نقره

به دنبال مهر یا نقش بگردید 


محصولاتی که با نام نقره تبلیغ گردیده و در مرحله بین المللی به فروش می‌رسند معمولاً مهر یا نقشی روی خویش دارا هستند که ترکیبات آن و رتبه خلوص نقره را نشان می‌دهد . درصورتی که هیچ نقش، مهر یا این که عددی روی آن کمبود باید به اصل بودن آن تردید فرمایید . احتمالا حتی نقره خالص باشد البته به طور غیرقانونی ساخته و فروخته شده باشد . 


۲- 

مهر رتبه بندی فی مابین المللی روی آن را ارزیابی کنید 


با یک ذره بین سطح قطعه نقره را نگاه فرمائید . فروشندگان مجاز دربین المللی معمولاً اعداد ۹۲۵، ۹۰۰ یا ۸۰۰ را روی تراز نقره حک خواهند کرد . این اعداد میزان نقره خالص قابل انعطاف به فعالیت رفته در این قطعه را نشان می‌دهند؛ برای مثال ۹۲۵ نشان دهنده این هست که این تکه دارای ۹۲٫۵ درصد نقره خالص میباشد و این مقدار برای اعداد ۹۰۰ و ۸۰۰ به ترتیب ۹۰ و ۸۰ درصد نقره خالص خواهد بود که موضوع آخری معمولاً با نام نقره سکه‌ای شناخته میشود . 


۳- 

آزمایش مغناطیسی 


از یک آهنربای کار کشته استفاده کنید . نقره یک مخلوط پارامغناطیس میباشد و تنها اثرات مغناطیسی ضعیفی نشان می‌دهد . در‌حالتی که آهنربای شما محکم به نقره موضوع نظر چسبید بدانید که فلز مسئله حیث شما دارنده هسته فرومغناطیسی بوده و نقره نیست . به خاطره داشته باشید که صرفا چندین فلز دیگر وجود دارند که به آهنربا نچسبیده و می‌توان آن‌ها را با ظاهری شبیه مس ایجاد کرد . خوبتر است علاوه بر آزمایش مغناطیسی یک تست دیگر نیز انجام دهید تا از نقره بودن هسته این ادغام فلزی اطمینان حاصل فرمائید . 

  • ۹۷/۰۴/۰۷
  • zivarallat zivarallat

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی