zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

  • ۰
  • ۰

فلز نقره

ست نقره و نیم ست نقره


نقره یکی از فلزات گرانبهاست که عنصری شیمیایی آن Ag می‌باشد . 

نقره یک عدد از فلزات گرانبهاست که عنصری شیمیایی آن Ag میباشد . 

در قبلی از کلمه سیم برای نقره به کار گیری می شد . تحقیقات محققان نشان داده می‌باشد که استعمال از تزئینات نقره در درمان بیماری‌های جسمی و روانی اثرگذار هست . نقره خاصیت آهسته بخشی برای بدن دارااست به همین استدلال در طب سوزنی شرق از سوزن‌هایی از جنس نقره برای درمان بیماران به کار گیری میگردد . دانشمندان به اشخاصی که از عصبانیت و تندخویی رنج میبرند سفارش می نمایند که از نقره به کار گیری نمایند . 


نقره یک عدد از فلزات گرانبهاست که عنصری شیمیایی آن Ag میباشد . 

این فلز سفیدرنگ و درخشان می باشد و دارنده میزان بالایی از رسانایی گرمایی و رسانایی الکتریکی می باشد به همین دلیل در صنعت کاربرد بالایی داراست . از دیگر کاربردهای آن ایجاد جواهرات و اثاثیه تزیینی هست . 

در قبلی از کلمه و واژه سیم برای نقره استفاده می شد . تحقیقات محققان نشان داده می‌باشد که استفاده از تزئینات نقره در معالجه بیماری‌های جسمی و خل وچل اثرگذار هست . نقره خواص آرام گوشه ای برای بدن دارد به همین ادله در طب سوزنی شرق از سوزن‌هایی از محصول نقره برای درمان بیماران استفاده می شود . محققان به افرادی که از عصبانیت و تندخویی مشقت می‌برند توصیه می نمایند که از نقره به کارگیری نمایند . 

اصلی ترین ساخت کننده نقره در دنیا میهن مکزیک می باشد و کشورهای پرو و چین پس از آن قرار می گیرند . 

خاصیت 

درمانی نقره : 

خاصیت بسیار دارای اهمیت نقره خاصیت میکروب کشی آن است به همین استدلال است که آبی‌رنگ جان دار در ظرف نقره هیچ وقت آلوده و کثیف نبوده و همواره سوای باکتری هست . این مورد نیز به دلیل وجود یون‌های نقره در باطن آب میباشد . 

از دیگر فواید مفید نقره می‌توان به درمان ناراحتی‌های مربوط به اختلالات گوارشی اشاره کرد . همینطور به تن امداد می کند تا طعام را به راحتی هضم کند . از نقره برای درمان لاغری ، سوزش قلب و معضلات کیسه صفرا نیز استعمال می گردد . 

احادیث 

و روایات فقاهتی : 

پیامبر(ص) و امامان معصوم هم از نقره استفاده می کردند . 

و همینطور امیر المومنین علی (ع) می فرمایند : به غیر از انگشتری نقره چیز دیگری در دست نکنید . 

  • ۹۷/۰۴/۰۴
  • zivarallat zivarallat

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی