zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

  • ۰
  • ۰

ست نقره

چه گونه نقره جات را در خانه منزه کنیم ؟در این مقاله درخشان کردن نقره جات را به شما یادگرفتن خواهم داد . 


درخشان 

کردن نقره جات 

در صورتی جواهرات شما دارنده نگین میباشد از راه و روش های تحت با احتیاط به کارگیری کنید . 


۱- 

سرکه 

در حالتی که می خواهید نقره جات خود را ذرق و برق دار نمائید سرکه شایسته ترین انتخاب است، نصف فنجان سرکه سفید را با ۳ قاشق چایخوری جوش شیرین مخلوط نمائید و نقره جات خویش را به زمان ۳-۴ ساعت در آن قرار دهید با این راه به راحتی ماتی گرفته می شود سپس به طور کامل آن را با آب بشویید چون باقی‌مانده جوش شیرین می تواند برای نقره مضر باشد .


۲- 

خمیر دندان 

خمیردندان اثر اعجاب انگیزی در تمیز کردن نقره جات داراست . چه بسا چنانچه این نقره جات قدیمی و با لکه های سمج باشند .از خمیردندان های سفید به کار گیری نمایید نه خمیردندان های ژله ای یا ۲ رنگ . 


با یک پارچه نرم خمیردندان را به آرامی روی نقره به سمت عقب و جلو مالش دهید،هنگامی که لکه ها برداشته شد آن را با آب بشویید و با حوله کم آب نمایید مطمئن شوید که تماما کم آب گردیده می باشد . 


۳- 

سس گوجه فرنگی 

سس گوجه فرنگی سبب درخشان شدن نقره جات می شود با یاری یک مسواک نرم سس را به نقره جات خویش بزنید . آن گاه با کمک حوله و آب آن را بشویید و شاهد درخشندگی آن باشید . 


۴- 

آمونیاک 

محلول آمونیاک ماتی نقره را می گیرد و تمیز می نماید . ۱-۲ قاشق چایخوری آمونیاک را با ۱ قاشق چایخوری مایع ظرفشویی و ۱/۴ فنجان آب را باهم مخلوط نمایید . 

اکنون نقره جات را در آن محلول غوطه ور کنید و با یاری یک برس بشویید 

۵- 

جوش شیرین 

جوش شیرین یک مورد عالی برای حذف ماتی جواهرات نقره است، هر چند می بایست پاره ای با احتیاط باشید چون جوش شیرین فراوان می تواند به نقره جات آسیب بزند . 


برای این کار، ۱-۲ قاشق چایخوری جوش شیرین را با پاره ای آب گرم ادغام کنید، به میزان آب طولانی تر فرمائید که جوش شیرین شرایط خمیری پیدا نماید و بعد از آن با امداد یک پارچه نرم به آرامی روی نقره بکشید . در‌صورتی‌که جواهر شما دارای کنده کاری است ، با امداد یک برس آن را تمیز فرمائید و سپس با آب بشویید و با حوله خشک فرمایید . 

  • ۹۷/۰۲/۲۵
  • zivarallat zivarallat

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی