zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

  • ۰
  • ۰


silver_countries1 

ست نقره

معدن‌کاری نقره عمر متعددی دارد و از آنجاکه به تیتر فلز گرانبها برای سکه‌ها موضوع استفاده قرار می‌گرفت، استخراج آن فعالیت پرمنفعتی محسوب می‌شده است . 


این فلز نقره‌ای علاوه بر به کار گیری در ضرب سکه‌ها و همچنین تولید مدال‌ها، در دستگاه‌های الکترونیکی و الکتریکی، کاربردهای صنعتی، ساخت جواهرات، نقره آلات و عکاسی استفاده می شود . 

وب تارنما سیلور اینوستینگ نیوز با استعمال از آمار GFMS به رتبه بندی 10 میهن برتر در ساخت نقره در سال 2013 پرداخته می باشد که عبارتند از: 

1- 

مکزیک 

ساخت معدنی 169 .7 

میلیون اونس 

با وجود این‌که تولید 169 .7 میلیون اونس نقره مکزیک نسبت به 172 .3 میلیون اونس در سال 2012 اندکی کاهش داشت، این سرزمین برنده شد تیتر اصلی ترین تولیدکننده نقره دنیا را برای یک سال دیگر حفظ کند . 


معدن‌کاری تجاری در این میهن بیش از 500 سال انجام گرفته و در واقع از اواخر قرن شانزدهم تا نقطه پایان دهه 1870 در جریان بوده و این فلز نقره ای صادرات حیاتی مکزیک بوده که بیش از 70 درصد از کالای صادراتی این کشور به خارج را تشکیل می‌داد . ایجاد نقره این مرزو بوم امروزه به دلیل جذابیت این فلز برای سرمایه گذاران جالب باقی‌مانده است . 


2- 

پرو 

تولید معدنی 118 .1 

میلیون اونس 

ساخت نقره پرو در سال گذشته به 118 .1 میلیون اونس رسید که نسبت به 111 .9 میلیون اونس در سال پیش از آن افزایش داشت . 


ایجاد این مرز و بوم آمریکای جنوبی با توجه به فعالیت معدن طلا نقره پایانکاتا که یکی از بزرگ‌ترین معادن نقره جهان به شمار می‌رود، تعجب آور نمی‌باشد . پان امریکن سیلور که دومی تولیدکننده والا نقره خام است، دو معدن هوآرون و موروکوچا است . 


شرکت‌های فعال دیگر در این مرز و بوم مشتمل بر بیر کریک ماینینگ و فورچونا سیلور ماینز می باشند . 


3- 

چین 

ایجاد 

معدنی 118 میلیون اونس 

شرکت GFMS ساخت نقره چین در سال 2013 را 118 میلیون اونس برآورد کرده که نسبت به 113 .1 میلیون اونس در سال 2012 افزایش نشان می دهد . 


اگرچه چین ایجاد بالایی داشت ولی 95 درصد از این تولید متاع فرعی استخراج فلزات دیگر بوده هست . این فلزات اکثر وقت ها مشتمل بر مس، طلا، قلع، نیکل، تنگستن، سرب و روی می‌باشند . 


4- 

استرالیا 

ساخت معدنی 59 .2 

میلیون اونس 

استرالیا 59 .2 میلیون اونس نقره در سال 2013 ایجاد کرد که فراتر از تولید 55 .5 میلیون اونس در سال 2012 بود . این کشور مالک بزرگترین اندازه منابع نقره اقتصادی دنیا هست . 


اولیه ذخایر نقره استرالیا در سال 1883 در بروکن هیل کشف شد و استخراج از این ناحیه امروزه هم کماکان ادامه داراست و بروکن هیل به وسیع ترین تولیدکننده سرب، روی و نقره در استرالیا تبدیل گردیده است . 


5- 

روسیه 

ساخت معدنی 45 .4 

میلیون اونس 

روسیه 45 .4 میلیون اونس نقره در سال 2013 تولید کرد که اندکی نسبت به 45 میلیون اونس در سال پیش از آن ارتقاء داشت . 


این سرزمین نیز نظیر چین عمده نقره خویش را در کنار معدن‌کاری فلزات دیگر به دست میاورد . نوریلسک نیکل به عنوان مثال یک عدد از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نقره در روسیه می‌باشد ولی بیشتر به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده نیکل و پالادیم در عالم و همچنین یک عدد از تولیدکنندگان گرانقدر پلاتین و مس شناخته میشود . 


6- 

بولیوی 

ساخت معدنی 41 .2 

میلیون اونس 

ساخت نقره بولیوی در سال قبلی به 41 .2 میلیون اونس رسید که 3 .8 درصد در مقایسه با ایجاد 39 .7 میلیون اونس در سال 2012 افزایش داشت . مانند بخش اعظمی دیگر از کشورهای این فهرست بولیوی سابقه قوی از معدن‌کاری نقره دارااست و تولیدش در پوتوسی در مقطع استعماری ابتدا شد . دپارتمان پوتوسی کماکان صاحبخانه معادن فعال از گزاره معدن روی و نقره زیرزمینی سن ویسنت پان امریکن سیلور می‌باشد . 


شرکت معدنی مدنی بولیوی (COMIBOL) با شرکت‌های معدنی محرمانه برای پروژه‌های مختلف در سراسر این کشور همیاری داراست . 


7- 

شیلی 

ساخت معدنی 39 .2 

میلیون اونس 

تولید نقره شیلی از 37 میلیون اونس در سال 2012 به 39 .2 میلیون اونس در سال 2013 ارتقاء یافت . این مملکت از سال 1830 معدن‌کاری تجاری این فلز را ابتدا کرد . 


یک عدد از معادن گرانقدر شیلی اسکوندیدا می باشد که 30 درصد آن متعلق به ریوتینتو می‌باشد و توسط بی اچ پی بیلیتون سازمان میشود . 


شیلی اصلی ترین تولیدکننده مس هست ولی در کنار آن استخراج نقره نیز دارااست . 


8- 

لهستان 

ایجاد معدنی 37 .6 

میلیون اونس 

لهستان یکی از کم کشورهای این فهرست می‌باشد که ساخت آنان در سال قبل کاهش یافت . این میهن 37 .6 میلیون اونس نقره تولید کرد که 9 درصد نسبت به سال 2012 کمتر بود . 


این فرمان با اعتنا به این‌که کمپانی KGHM Polska Miedz که اصلی ترین تولیدکننده نقره جهان میباشد در این مرز و بوم کار دارد، دیدنی توجه میباشد . این شرکت نقره را به هم پا مس و روی از معادنی نظیر لوبین استخراج مینماید . 


9- 

آمریکا 

ایجاد 

معدنی 35 میلیون اونس 

ایجاد نقره ایالات متحده در سال 2013 نسبتاً ثابت بود و به 35 میلیون اونس در مقایسه با 34 .1 میلیون اونس در سال 2012 رسید . 


سازمان زمین شناسی آمریکا اعلام کرد نقره سال پیشین در سه معدن نقره و به عنوان جنس مشترک یا این که جانبی در 39 مقر دیگر تولید شد . آلاسکا اصلی ترین ایالت تولیدکننده نقره در آمریکاست و پس از آن نوادا قرار داراست . 

ست نقره

10- 

آرژانتین 

ساخت معدنی 24 .7 

میلیون اونس 

اسم آرژانتین از واژه و کلمه لاتین آرژانتم گرفته شده که به معنی نقره است و قرار تصاحب کردن این میهن در فهرست بزرگترین تولیدکنندگان این فلز را منطقی می‌سازد . این سرزمین 24 .7 میلیون اونس نقره در سال 2013 ساخت کرد که 1 .6 درصد نسبت به 24 .3 میلیون اونس در سال 2012 ارتقاء داشت . 


فعالیت‌های معدن‌کاری قابل اعتنا نقره در چند ده سال قبل در آرژانتین صورت گرفته می باشد . 

  • ۹۷/۰۲/۲۳
  • zivarallat zivarallat

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی