zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

  • ۰
  • ۰


ست نقره

نیم ست نقره



نقره فلزی سپید مایل به خاکستری و درخشان است و از حیث شیمیایی یک کدام از فلزات سنگین وزن و اعم از فلزات محجوب و از نگاه تجارتی عنصری با ارزش تلقی می گردد . نقره یک کدام از عناصری است که از پیشین های بدور و دورانهای باستان بعنوان یک فلز شناخته شده و مورد استفاده واقع میشده . نقره قسمتی از موادتشکیل دهنده نسبتا کم یاب میباشد . نقره 


گهگاه برای خوبتر آشکار کردن طرح روی آویز نقره خوب تر است که بگراند ی آن تیره خیس باشد . برای این عمل بایستی تراز نقره را با گوگرد پوشش اعطا کرد . می‌توانید از محلول های تجاری استفاده نمایید ولی روش مقرون به صرفه تری نیز موجود هست . 


دقت داشته باشید که‌این روش در نقره ( 0 . 999 ) کاربرد ندارد , ولی از آنجایی که بخش اعظمی از طراحان و سازندگان جواهرات نقره از نقره ی 0 . 925 و یا این که زیر خیس استفاده می نمایند شاید در‌این ارتباط مشکلی پیش نمی آید . 


درصورتی که تعداد متعددی جواهر و آویز نقره دارید دوتا تخم مرغ را در آب جوش بیاندازید تا آبپز شوند . در غیر این صورت یکی نیز کافی است . 


سفیده ی تخم مرغ را بخورید . مواد پروتئینی بی نیاز را هدر ندهید . 


زرده تخم مرغ را در یک ظرف حفظ مواد غذایی پلاستیکی قرار دهید . 


یک توری سیمی روی آن قرار دهید تا از تماس بدون واسطه نقره و زرده تخم مرغ جلوگیری شود . در شرایطی که توری ندارید از دستمال کاغذی استفاده فرمائید . درهرمورد نباید نقره با زرده تماس یابد چون سبب ساز تیره شدن بیشتراز حد و ولی سایه های ناهمگون روی تراز فلز میگردد . 




نقره 


همینطور بخوانید : همگی رویه ها و نکات منزل داری ماهر 

اکسیده کردن نقره 


در ظرف را به طور کامل ببندید و یک روز کنار بگذارید . بعد از یک روز نقره را بررسی نمائید , در شرایطی که تیرگی متبوع شما حاصل نشده است , یکی دو روز دیگر نیز شکیبایی فرمایید . 


بعد از آن نقره را با آب و صابون بشویید . و در پایان از یکدست ی قابل انعطاف برای براق کردن تراز تیره شده استفاده فرمایید . 




نکات و هشدارها 


این روش راجع‌به مس و برنز هم کاربرد دارااست . 


پیشین از اکسیده کردن نقره را به طور کامل منزه فرمائید . چه بسا اثر انگشت نیز بعداز اکسیده شدن روی مرحله نقره مشخص و معلوم میگردد . 


برای پاک کردن تراز نقره از جلا سنج استفاده نکنید . تمام زحمت شما‌را به باد میدهد . 


زرده تخم مرغ بعد از یک روز بد عطر و حاد میشود . ظرف را در هوای آزاد گشوده نمائید و ولی مهیا ی بوی وحشیانه آن باشید .

  • ۹۷/۰۲/۰۹
  • zivarallat zivarallat

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی