zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

  • ۰
  • ۰


کیف پول


مریم کریمی، دانش‌آموخته کارشناسی نساجی دانش کده صنعتی اصفهان در گفت‌وگو با خبر نگار «پایان‌نامه» خبرگزاری دانشجو یان کشور ایران (ایسنا)اظهار کرد: در فرایند تولید چرم، بخش اعظمی از چرم در فرآیند صورت دهی (تراش، لایه‌برداری و کناره گیری ) به صورت ضایعات در میاید که در مراحل کرومی کردن چرم برای از در بین بردن چربی‌ها و موبرداری، این مواد سمی به دور از شهرها در فاضلاب‌های جداگانه‌ای دفع شده و در اثر جذب شدن در خاک برای گیاه و در غایت آدم سرطان زا می‌باشد . 

کیف اداری

مریم کریمی، دانش‌آموخته کارشناسی نساجی دانش کده صنعتی اصفهان در گفت‌وگو با خبر نگار «پایان‌نامه» خبرگزاری دانشجو یان ایران (ایسنا)اظهار کرد: در فرایند ساخت چرم، بخش اعظمی از چرم در پروسه شکل دهی (تراش، لایه‌برداری و لبه گیری ) به صورت ضایعات در میاید که در روند کرومی کردن چرم برای از در بین بردن چربی‌ها و موبرداری، این مواد سمی دور از شهرها در فاضلاب‌های جداگانه‌ای دفع شده و در اثر جذب شدن در خاک برای گیاه و در نهایت آدم سرطان زا است . وی افزود: در اکثری از کشورهای خارجی، ضایعات چرم طبیعی، بازیافت شده و مجددا مورد استعمال قرار می‌گیرد که متاسفانه با وجود محصول ها چرمی بالای مرزوبوم و بها اقتصادی دوچندان ضایعات چرمی، این مواد یا این که در خاک دفع گردیده و یا این که با قیمت‌های نازل به بقیه کشورها فروخته می شوند . این پژوهشگر اظهار کرد: ضایعات چرم را می‌توان در ساخت شانه تخم مرغ، موزائیک ها و موکت‌های صدا گیر، جلد کتاب، تکسون، چرم بازیافته و تمام موادی که در آن‌ها از چرم ارگانیک استفاده می‌شود، به عمل موفقیت که با مزیت استحکام فراوان و قیمت نازل‌تر، تهیه و تنظیم می‌شوند . کریمی، حافظه نشان کرد: شرکتی در مملکت با بازیافت ضایعات چرم و اتصال این مواد با ورقه به نسبت‌های مختلف، پرداخته و به عنوان تکسون برای جذب عرق و پرهیز از عطر به دست آوردن پا در باطن کفش، استعمال میکرد . او ضایعات چرم را شامل ضایعات شیوینگ، پوست خام، پشم و گیسو و لش زنی خواند و گفت: در حالتی‌که هر جلد پوست سبک دربرگیرنده پوست گوسفند و بز را پس از دباغی کرومی، سه کیلوگرم و وزن هر پوست سنگین اشباع شده را دوازده کیلوگرم در حیث بگیریم، سالیانه حداقل 3150 بدن ضایعات شیوینگ در مرزو بوم ساخت می شود که طبق همین محاسبات ضایعات پوست سنگین وزن به 8640 و در مجموع به 11790 بدن میرسد . این پژوهشگر در ادامه به ایسنا گفت: با دقت به بهره‌وری بالای این مواد در بخش اقتصادی کشور، به سراغ فرمول‌های بازیافتی چرم رفته و به مخلوط پلی وینیل سدیم رسیدیم و با انجام آزمایش‌های متعدد روی آن، نتایج خوبی حاصل شد که به استدلال عدم وجود حامی مالی مالی آزمایش‌های دیگر مانند اعمال کشش و قدرت عده شدن مواد در ادامه طرح، چهره نگرفت . >وی در نقطه پایان افزود: در فازهای بعدی پروژه می‌توان از سایرترکیبات پلیمری برای افزایش استحکام چرم بازیافتی، به کارگیری کرد . گفتنی هست این طرح در قالب نقطه پایان نامه کارشناسی نساجی از سوی مریم کریمی و مونا اصغری و با ارشاد پزشک معالج علی زادهوش، اجرا شده است . 

  • ۹۷/۰۲/۰۸
  • zivarallat zivarallat

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی