zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

  • ۰
  • ۰


اگرچه نقره از لحاظ شیمیایی میان فلزات با حجب و حیا فلزی مضاعف برخورد پذیرتلقی میگردد , لیکن می بایست اعتنا داشت که در مقایسه با بقیه عنصرها از سکو عکس العمل پذیری قابل ملاحظه‌ای برخوردار نیست . این عنصر به سادگی اکسیده شدن آهن اکسیدنمی‌شود , لیکن با گوگرد و هیدروژن سولفید عکس العمل داشته و تشکیل به عبارتی تیرگی آشنا رامی‌دهد که در نقره‌هایتان مراعات می کنید . 


برای رفع این نقیصه می‌توان آبکاری نقره را با امداد رودیم به انجامرسانیده و از وقوع تیرگی متبوع پیشگیری نمود همینطور با استفاده از کرم ( Cream ) یا این که پولیش نقره می‌توان لایه تیره زیاد ظرافت را که نقره در مخلوط با گوگرد به‌وجود آورده است را زدوده و آن رامجددا درخشان نمود . از سمت دیگر این تیرگی را می‌توان از حیث شیمیایی به وسیله حرارتدادن ظرف متبوع در محلوا رقیقی از کلرید سدیم و کربنات هیدروژن سدیم یا این که قراردادن نصیب تیره در تماس با فلزی فعالتر مثل آلومینیوم که میتواند با گوگردترکیب شود و مجددا فلز را به شرایط نخستین برگرداند , از بین پیروزی . 


نقره نمی‌تواند با اسیدهای غیر اکسیدکننده مثل اسیدهای کلریدریک وسولفوریک یا این که بازهای کارکشته نظیر هیدروکسید سدیم برخورد کند , لیکن اسیدهای اکسندهمانند اسید نیتریک یا این که اسید سولفوریک غلیظ آن را در خویش حل کرده و یون یک مثبت نقره ( +Ag ) را تشکیل می دهند . این یون که در تمامی ترکیبات بی آلایش و محلول نقره موجود است , نسبتاً بصورت معمولی ای با استفاده از عوامل احیا کننده آلی نظیر آنچه در آئینه های نقره ای مراعات میشود , به فلزآزاد احیا می گردد . برای آبکاری نقره ضروری است یونهای کمپلکس نقره احیا شود . یون ( +Ag ) بی‌رنگ است , لیکن یک سری ازترکیبات نقره بدلیل نفوذ بقیه اجزای تشکیل دهنده ساختمانی رنگینند . بایستی اعتنا داشت که اکسیژن در‌حد حیرت انگیزی در نقطه ذوب نقره به میزان 20 نصیب حجمی از اکسیژن در یک بخش حجمی نقره حل میشود . بعداز سرد کردن مایع متبوع هم اکسیژن به میزان75 % نصیب ( از حیث حجمی ) در نقره باقی می ماند . 

  • ۹۶/۱۱/۰۸
  • zivarallat zivarallat

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی