zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

  • ۰
  • ۰

نقره چیست؟



خرید اینترنتی نقره یکی موادتشکیل دهنده شیمیایی , با علامت Ag , دارنده عدد اتمی 47 , وزن اتمی 107 . 8682 و در تیم یک فرعی ( IB ) جدول تناوبی قرار گرفته است . نقره فلزی سپید مایل به خاکستری و درخشان است و از دید شیمیایی یکی‌از فلزات سنگین وزن و اعم از فلزات نجیبو از لحاظ تجارتی عنصری باارزش تلقی می گردد . نقره یکی‌از عناصری است که از قبل های به دور و دورانهای باستان بعنوان یک فلز شناخته شده و مورد استفاده واقع میشده و از آن درکتابهای فراعنه مصری , که عمر این کتابها به حدود 3600 سال گذشته از تولد مسیح بالغ می گردد , بعنوان فلزی که از حیث قیمت دارنده {5}{2}frac قیمت طلا و جواهرات است , یاد شده‌است . از نقره , 25 ایزوتوپ رادیواکتیو شناخته شده اندکه دارنده اجرام اتمی 102 الی 117 می باشند . نقره معمولی از دو ایزوتوپ با جرمهای107 و 109 درست شده شده‌است . 

- منابع ارگانیک 

نقره قسمتی از عنصرها نسبتا کیمیا بوده و از لحاظ فراوانی در قشر جامد زمین , در درجه شصت و سومی عنصر جای دارد . این عنصر تشکیل دهنده حدود 6 - 10 ×1 % ازپوسته زمین است . گاهی اوقات نقره بصورت عنصر آزاد یافت میگردد ( نقره خالص ) و گاهینیز به طور آلیاژ با بقیه فلزات مراعات می شود . درهرحال می بایست دقت داشت که در عمده نقاط , نقره بصورت مواد معدنی دربردارنده ترکیبات نقره مراعات میشود . مهم‌ترین کانیهای نقره عبارتند از : آرجنتیت ( Ag2S , argentite ) و سرارجیریت ( AgCl , hornsilver , Ceragyrite ) . 

از طرف دیگر تنی چند از کانیهایی که در آن‌ها نقره با سولفیدهای سایرفلزات ادغام شده‌است هم موجود است که عبارتند از : استفانیت ( stephanite ) بفرمول ( 5Ag2S . Sb2S5 ) , پلی بازیت ( polybasite ) بفرمول ( Cu _ 2S , Ag _ 2S ) . ( Sb _ 2S _ 3 , As _ 2S _ 3 ) , پروستیت ( proustite ) بفرمول ( 3Ag _ 2S . As _ 2S _ 3 ) و پیرآرجیریت ( pyrargyrite ) بفرمول ( 3Ag _ 2S . Sb _ 2S _ 3 ) . 

حدود سه چهارم نقره تولیدی , در حقیقت فراورده جانبی حاصل از استخراج بقیه فلزات است . علاوه بر این , اندازه مهمی از نقره هم از روش بازیافت سکه‌هایاز منزلت بیرون شده که می بایست با کمی نقره ممزوج شونده و یا این که از اندازه نقره آنان کمشود , گردآوری میگردد . همینطور بازیافت نقره از قراضه های صنعتی که درضمن دربرگیرنده باقی مانده های عکاسی است , اساسی تلقی می گردد .

  • ۹۶/۱۰/۳۰
  • zivarallat zivarallat

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی