zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

  • ۰
  • ۰

پاوربانک شیائومی

همه ما به دنبال جدیدترین تکنولوژی ها هستیم، گوشی های تلفن هوشمند، تبلت ها، کتابخوان های الکترونیکی، پخش کننده های موسیقی MP3 Player و مشابه آن که هر روز در حال پیشرفت هستند و هر یک از ما یکی و بعضی ها ۳ ۴ عدد از این تهفه های تکنولوژی را روزانه با خود حمل می کنیم؛ چراکه این وسایل هوشمند، به نوعی ابزار ضروری زندگی مدرن تبدیل شده اند، ابزاری که جا و مکان نمی شناسد و در خانه، سر کار، در مسیر، در کوه و در دریا لازم شان داریم. یکی از مشکلاتی که خیلی از ما با آن سر و کله می زنیم این است که وابستگی ما به گجت های مان باعث شده است تا در خارج از منزل به دفعات و در مدت طولانی از آن ها استفاده کنیم و همین می شود که باتری این دستگاه ها زود به زود به اتمام می رسد و وای به روزی که منتظر پیامی در تلگرام هستیم یا در حال بازی Clash و در بطن یک حمله به سر می بریم و موبایل مان بعد از اخطارهای متعدد و بی توجهی از طرف ما، به ناگهان خاموش می شود و ما می مانیم و یک صفحه سیاه. صفحه ی سیاهی که به لمس انگشت ما چه با محبت چه با زور جواب نمی دهد و گویی نه این موبایل و این دستیار دیجیتال که خود ما هستیم که کور شده ایم و دنیایمان سیاه شده است. در چنین وضعیتی چکار باید بکنیم؟ در برخی از اماکن عمومی مثل برخی از ایستگاه های مترو – از جمله ایستگاه چهارراه ولیعصر تهران – ، فرودگاه های بین المللی و حتا بانک ها، پریزهای برقی برای همین منظور در نظر گرفته شده است که در برخی از ساعات روز، حجوم افراد برای دریافت شارژ از این منابع صحنه های جالبی را رقم می زند. در چند سال گذشته آن طرف آبی ها، که برعکس بیشتر مشکلات ما، در این یکی با ما هم درد هستند، تلاش هایی صورت دادند و چند راه حل مناسب برای آن پیدا کردند.



پاور بانک انکر Anker


ابتدا باتری هایی به شک قاب موبایل طراحی کردند که می توانستید گوشی تلفن خود را درون قاب باتری دار قرار دهید و از باتری آن استفاده کنید، اما این قاب ها مشکلاتی داشتند که از آن جمله می توان به افزودن به وزن و اندازه گوشی و بد قیافه کردن آن و همچنین محدود بودن قاب باتری دار به مدل گوشی که برای آن در نظر گرفته شده است اشاره نمود. یعنی اگر احیانا دوست شما نیاز به شارژر برای موبایل خود داشته باشد، اگر مدل گوشی اش با شما متفاوت باشد، نمی تواند روی دوستی شما حساب کند و یا اگر در آینده قصد خرید تلفن همراه جدیدی داشته باشید، باید قید قاب باتری دار خود را بزنید.


آن طرف آبی ها، در تلاش دوم، پاوربانک ها را طراحی و به بازار عرضه کردند که علاوه بر رفع نواقص و مشکلات قاب های باتری دار، مزایای دیگری نیز داشتند از جمله اینکه ظرفیت آن ها متنوع است و عموما ظرفیتی بیشتر از مدل های قدیمی دارند و در برخی مدل ها می‌توانند همزمان دو یا چند گجت را با هم شارژ کنند.


در ضمن برخی شرکت های از جمله شرکت امریکایی ANKER، توانسته است راهکاری عرضه کند که پاوربانک های این شرکت با شناسایی مدل تلفن همراه ولتاژ و تنظیمات بهینه برای شارژ سریع‌تر آن را در نظر بگیرد و برای تکنولوژی خودش نامی دست و پا کرده و آن را PowerIQ می‌نامد.


۶ نکته که پیش از خرید پاور بانک باید بدانید!

اما حال که شما گزینه مناسب برای مشکل کم شارژی (!) تلفن همراه یا تبلت تان را پیدا کردید، سوال این است که کدام پاوربانک برای رفع نیاز شما مناسب تر است؟


در اولین گام باید بدانید که حجم و ویژگی‌های باتری تان گجت‌تان چیست؟این اطلاعات عموما روی باتری ها حک شده است یا در داخل جعبه دستگاه و در راهنمای کاربردی آن درج شده است. مثلن ظرفیت تلفن همراه iPhone 6 + برابر ۲۹۱۵ میلی آمپر، iPhone 6 برابر ۱۸۱۰ میلی آمپر، iPhone 5s برابر ۱۵۶۰ میلی آمپر، Samsung Galaxy S5 برابر ۲۲۸۰ میلی آمپر، Samsung Galaxy note 4 برابر ۳۲۲۰ میلی آمپر و گوشی LG G3 برابر ۳۰۰۰ می باشد. هر چه ظرفیت باتری دستگاه شما بیشتر باشد، دوام باتری آن در هر بار شارژ بیشتر خواهد بود و در نظر داشته باشید که تبلت های امروزی معمولن حجم باتری بسیاری بیشتری نسبت به گوشی ها هوشمند دارند ولی به علت وجود صفحه نمایش بزرگ تر در تبلت‌ها، نیاز به باتری های با ظرفیت بالاتری دارند.

ظرفیت شارژر همراهی که می خواهید بخرید باید حداقل برابر ظرفیت باتری دستگاه‌تان باشد. اگر یک تبلت و یک تلفن همراه دارید، بهتر است پاوربانکی را تهیه کنید که ظرفیت آن حداقل برابر مجموع ظرفیت باتری تبلت و باتری تلفن همراه ‌تان باشد. این کار تضمین می‌کند که باتری هر یک از دستگاه‌ های شما حداقل یک بار کامل پر می‌شوند. با این وجود، اگر باتری دستگاه‌تان زود به زود خالی می‌شود، پیشنهاد می کنیماز پاوربانکی استفاده کنید که بیشترین ظرفیت را داشته باشد تا برای شرایط اضطراری به اندازه‌ی کافی باتری ذخیره داشته باشید.

ولتاژ خروجی پاوربانک باید برابر یا بالاتر از ولتاژ دستگاه‌تان باشد. در غیر این صورت ممکن است دستگاه شما آسیب ببیند. خوشبختانه پاوربانک‌های ANKER دارای ولتاژ خروجی استانداردی هستند و به دستگاه های شما آسیبی وارد نخواهند کرد.

تمام پاوربانک های موجود در بازار از پورت استاندارد  USBبه عنوان خروجی انرژی استفاده می‌کنند و به همراه پاوربانک همیشه یک کابل با خروجی micro USB عرضه می شود که برای شارژ دستگاه های استاندارد موجود در بازار مانند تلفن های هوشمند اندرویدی مناسب است.اگر دستگاه هوشمند شما دارای پورت دیگری بجز micro USB است – به عنوان مثال گجت های اپل، استاندارد اختصاصی خودشان را دارند – کابل شارژ خود را همیشه همراه با پاوربانک داشته باشید.

اگر خیلی روی دستگاه‌هایی که می‌خرید حساس هستید و فرصت نمی‌کنید بلافاصله بعد از پر شدن باتری، آن را از شارژر جدا کنید، دستگاهی انتخاب کنید که دارای قابلیت قطع جریان باشد، یعنی هم هنگامی که باتری دستگاه پر شد، جریان قطع شود و هم هنگامی که خود پاوربانک پر شد. پاوربانک‌های ANKER دارای این ویژگی می‌باشند و علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، عمر دستگاه هوشمند و پاوربانک شما را نیز افزایش می‌دهند.

بهتر است به جای صرفه جویی افراطی و برای جلوگیری از خرج‌های آتی، یک مقدار بیشتر هزینه کنیم. پاوربانک را از فروشنده‌های معتبر تهیه کنید و نه از دستفروش و یا داخل واگن‌های مترو به قیمت‌ ۱۰ هزار تومان! به خاطر داشته باشید که پاوربانک تقلبی و بیش از حد ارزان قیمت می‌تواند به قیمت از بین رفتن باتری دستگاه‌تان تمام شود. همواره پاوربانکی را تهیه کنید که دارای گارانتی معتبر می‌باشد و شرایط گارانتی را پیش از استفاده از دستگاه به خوبی مطالعه کنید.

  • ۹۶/۱۰/۰۳
  • zivarallat zivarallat

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی