zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

  • ۰
  • ۰

خرید اینترنتی نقره


ابتدا انسان شیشه­ای یک گرم طلای موردنیاز را که کاملاً نازک شده ریزریز کرده و تیز آب سلطانی و اسید کلریدریک را به آن بیشتر کرده و بر روی هیتر قرار می‌دهیم مبتنی بر حرارت طلا جواهرات در تیز آب و جوهر نمک حل میشود . 

آن گاه پس از سرد شدن اندازه یک چهارم جام محلول آمونیاک ( NH­4OH ) به آن بیش تر می گردد و آن‌گاه به ترتیب اندازه 3 گرم هیدروژن فسفاته و 3 گرم کربنات سدیم و یا این که پتاسیم و مقدار5 گرم سیانور سدیم به آن بیش تر کرده حجم محلول را با استفاده از آب مقطر یک لیتر میرسانیم . قابل ذکر است که خالص بودن آب مقطر یکی عارضه ها کیفیت عمل میباشد برای آزمون آب مقطر , یه خرده از آنرا برروی لام آزمایشگاهی بریزید , بعداز کم آب شدن نباید هیچگونه رسوبی یا این که تغییر‌و تحول رنگی مشاهده شود . 

مقادیر ذکر شده برای تهیه و تنظیم یک لیتر آب طلای معمولی کافی است . برای آبکاری به ضخامت بیشتر میزان طلا جواهرات را بیشتر در حیث می گیرند و آبکاری غیر استادارد برای بدلی عمل از 5 % گرم در لیتر استفاده می گردد . 

پس از آبکاری بر اثر استفاده , مقدای از غلظت طلای درون وان کم میشود . برای تقویت وان می توان سیانور طلا و جواهرات 88 % و یا این که دست‌کم 68 % استفاده نمود . برای افزودن سیانور طلا جواهرات 88 % بعلت غیر محلول بودن در آب به تدریج در محلول میریزیم تا آهسته آهسته حل شود , اما سیانور طلا جواهرات 68 % را می توان در پاره ای آب مقطر حل کرده و بعد از آن به محلول الکترولیت وان بیش تر نمود . 

پس از استفاده از محلول آنرا در باطن شیشه دهن تنگ و دور از فروغ و روشنایی حفظ فرمائید و از ورود آب‌آشامیدنی و چربی به باطن محلول و وان آبکاری مجدداً جلوگیری کنید . 

در هنگام آبکاری حتماً مورد ها زیر را رعایت نمایید : 

- مرحله فعالیت صاف و صیقلی باشد . 

- میزان طلای داخل وان بیش تر از میزان مایحتاج باشد . 

- زمان آبکاری را حدوداً 30 ثانیه در لحاظ بگیرید , زمان دوچندان سبب کدر شدن آبکاری می گردد . 

- مسافت عمل را تا آند کم در لحاظ نگیرید . 

- دمای موردنیاز نزدیک به بین 50 تا 70 نرمال است . روشن است که دمای فراوان کدری فعالیت را بدنبال خواهد داشت . 

- قطعه را در وان به طور افقی وارد فرمایید . تمام جهات فعالیت را با جنبش دست در قبال آند قرار دهید , تاروکش یکنواخت گردد . 

- در صورتی روکش به قرمزی بزند نشان دهنده آن است که در الکترولیت املاح مس وجود داشته است . 

- در حالتی‌که سیانور مضاعف باشد , روکش کمرنگ یا این که بدرنگ است . 

- چنانچه سیانور وان کم شود , روکش قرمز رنگ روشن است . 

- جنس آند قادر است از استیل و پلاتین و یا این که شمش طلا و جواهرات باشد . 

- ولتاژ ما یحتاج بین 8 تا 12 ولیت میباشد , قطب مثبت را به آند و قطب منفی را به کاتد ( عمل ) وصل فرمائید . 

- شستشوی پرسرعت پس از آبکاری یا این که آب مقطر منجر ثبات بیشتر آبکاری خواهد شد . محلول آب مقطری که بعنوان شستشو استفاده می‌شود , را به وان بیشتر فرمایید تا از هدر رفتن طلا جواهرات جلوگیری نمایئد . 

یکسری نکته حائض اهمیت : 

- در اصطلاح ماهر زر گرها ( نیم عیار ) به عیار 12 گویند . 

- طلای متفرقه : 

در اصطلاح زرگری به مصنوعات مصرف شده و یا این که شکسته که به عارضه ها متفاوت عیار آن مشخص و معلوم نیست طلای متفرقه گویند و تفاوت آن با طلای آب شده این است که طلای آب شده دارنده عیار رقم خورده شده‌است اما عیار طلای متفرقه معلوم نیست . 

- فرق بین شمش تیزابی و شمش معمولی این است که سکو خلوص شمش تیزابی هیچ گاه به 9/999 نمی‌رسد , در حالیکه رتبه خلوص شمش 9/999 است . 

- اسیدهای مصرفی در طلاسازی : 

در طلاسازی از 4 گونه استفاده می گردد : 

- اسیدبوریک 

- اسیدسولفوریک 

- اسید نیتریک 

- اسید کلریدریک

  • ۹۶/۰۹/۲۱
  • zivarallat zivarallat

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی