zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

  • ۰
  • ۰

آبکاری نقره

مهمترین فرآیند برای ایجاد پوشش های نقره ای , روش الکترولیتی است . الکترولیت مورد استفاده گرمابه قلیایی دی سیانوآرژنات پتاسیم که میزان بیشتری سیانیدپتاسیم و کربنات پتاسیم را بعنوان نمک هادی خویش داراست . آنودهای نقره ای خالص محلول جانشین فلز نهشته شده یا رسوب کرده بر کاتد می شوند . برای آبکاری های معمولی , ترجیحا از نقره آلمانی ( 70 - 45 % مس , 30 - 5 % نیکل , 45 - 8 % روی ) استفاده می کنند که نیز خاصیت مکانیکی خوبی داراست و نیز چسبندگی آن بر روی پوشش نقره ای عالی است . 

خرید اینترنتی نقره

مس و نیکل را میتوان بطور مستقیم آبکاری کرد . پوشش نقره ای نازک و اولیه در خزینه های ویژه , چسبندگی را به میزان چشمگیری افزایش می دهد . وقتی که آهن را آبکاری می کنیم , به یک پوشش حد واسط از جنس نیکل یا مس نیاز داریم . اشیاء پلاستیکی ( عمدتا اکری لونی تریل - بوتادین - استیرن یا پلی اورتان ) یا سرامیک ها را می توان با نقره آبکاری کرد , ولی در صورتیکه مرحله آن‌ها‌را با پوشش رسانایی از مس یا نیکل که بروش غیر الکتریکی صورت گرفته شده‌است , کاملا پوشیده شده‌است . در تجهیزات کمک های اولیه و نجات دریایی , با 80 گرم زئولیت که حدود 25 گرم نقره داراست حدود 400 سی سی آب آشامیدنی میتوان تهیه کرد . 

در روش های جدیدی که اخیرا کاربرد آن‌ها نیز زیاد شده‌است و جای روش های قدیمی و سنتی را گرفته است , از نقره در باکتری زدایی آب آشامیدنی و فیلترهای دارای خریدوفروش گرهای یونی یا کربن فعال دارای نقره استفاده می شود . توسعه کاربرد این روش عمدتا محدودیت های میزان مجاز نقره در آب آشامیدنی بستگی خواهد داشت . در این روش , میزان نقره از بیشترین حد مجاز تعیین شده یعنی L / mg 01/0 نیز بیشتر خواهد شد . 

نقره کلوئیدی که بیشتر به شکل محلول 1 % است , برای ضد عفونی کردن استخرهای شنا بکار می رود . غلظت اثر گذار نقره تقریبا L/mg 1/0 است . مزیت آن نسبت به روش ضدعفونی یا هیپوکلریت بیشتر بخاطر بی بوئی آن است . در آب های بسیار آلوده و کثیف ( برای مثال استخرهای شنای روباز ) میزان موءثر یاد شده در ابتدا کافی نیست . 

یدید نقره را که معمولا با کلرید سدیم ترکیب می کنند , در صورتی بصورت بلورهای بسیار ریز در توا‌ن fj . m 1/0 در ابرها بپاشند , موجب ریزش باران می شود . این میزان , هسته های تمرکز مورد نیاز را مهیا می آورد . به خواسته ایجاد بارش , هسته های تمرکز را به میزان دلخواه ( بیش از 100000 در متر مکعب ) در ابرها پخش می کنند تا بارش صورت گرفته اندک باشد و زیان توشه و سیل آسا نشود . بارش در نواحی خشک بسیار اهمیت داراست .

  • ۹۶/۰۸/۰۴
  • zivarallat zivarallat

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی